گزینه مدیرعاملی پرسپولیس، استقلالی است!

گزینه مدیرعاملی پرسپولیس، استقلالی است!

وب سایت رسمی فوتبالی- یکی از اعضای کمیته انتقالی تاکید می‌کند رغبتی هوادار استقلال است و این مساله می‌تواند برای او دردسر درست کند.

به گزارش فوتبالی،  یکی از مهم‌ترین ابهامات پرسپولیس در آستانه پا گذاشتن به فصل تازه بحث تغییرات مدیریتی این باشگاه است، به گونه‌ای که ممکن است حتی ایرج عرب قبل از شروع فصل از سمتش کناره‌گیری کند که در هر صورت این اتفاق بزرگ می‌تواند باعث اتفاقاتی در تیم شود.
چهارشنبه خبرگزاری‌ها خبر از لغو احتمالی جشن پرسپولیس دادند. جشنی که گفته شد شنبه هفته آینده در ایران‌مال برگزار خواهد شد و رونمایی از پیراهن نیز در آن جشن صورت می‌گیرد.
البته برگزاری این جشن به صورت رسمی اعلام نشد و خبر لغو آن هم به صورت رسمی بیرون نیامد اما مسأله‌ای که در پی این خبر آمد حکایت از اختلافات مدیریتی در پرسپولیس دارد.
چند روز قبل جعفر کاشانی رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با ایران ورزشی بارها تأیید کرد هیچ مشکلی بین اعضای هیأت مدیره این باشگاه وجود ندارند و همه در عین تفاهم و همدلی کار می‌کنند و امور را پیش می‌برند. کاشانی تأکید داشت اعضای هیأت مدیره اقدامات‌شان را در بوق و کرنا نمی‌کنند و اگر سر و صدایی ندارند دلیل بر انفعال‌شان نیست.
در عین حال خبر جدایی قریب‌الوقوع مهرداد هاشمی مدیرعامل سابق باشگاه سایپا و مسائلی که درباره سپردن بلیت فروشی فصل آینده به یک شرکت مطرح شد شائبه اختلافات در بین اعضای هیأت مدیره را قوت بخشید بخصوص اینکه کسی نیامد تا علت غیبت هاشمی در جلسات هیأت مدیره را مطرح کند. در این میان عجیب اینجاست که مدتی است مهدی محمدنبی در رسانه‌ها کمرنگ شده و بعد از انتخاب کالدرون انگار که در باشگاه پرسپولیس وجود ندارد. جدا از کاشانی که همواره بر «باشگاه شدن» پرسپولیس تأکید می‌کند و با حرف‌های دیپلماتیکش سعی دارد از پاسخگویی مستقیم به رسانه‌ها فرار کند، علی رغبتی عضو قدرتمند و با سابقه باشگاه هم از دست رسانه‌ها فراری است و به هیچ‌وجه پاسخگوی اتفاقات اخیر نیست. خود هاشمی هم از دسترس خارج شده و با خاموش کردن تلفن همراهش توضیح نمی‌دهد چه مشکلی با سایر اعضای هیأت مدیره دارد و تا کی قرار است این بازی موش و گربه ادامه داشته باشد.

اما بحث اصلی شخص ایرج عرب است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ تحت فشار وحشتناکی قرار گرفته بود با جذب چند بازیکن و استخدام کادر فنی نسبتاً شناخته شده تا حدود زیادی از فشار هواداران و رسانه‌ها گریخت اما ظاهراً اختلافات درون باشگاهی و مسائلی که بین هیأت مدیره و مدیرعامل وجود دارد باعث شده تا زیر پای او همچنان سست باشد.ایرج عرب که زمانی کارمند حراست تربیت بدنی استان تهران بود و به‌عنوان معاون پشتیبانی کنار دست گرشاسبی قرار گرفت در آذرماه سال گذشته بعد از استعفای گرشاسبی به جهت بازنشسته بودن و سپس انحلال هیأت مدیره باشگاه، به مدت دو‌ماه در نقش سرپرست، باشگاه پرسپولیس را اداره کرد تا اینکه در آخرین روزهای سال با اضافه شدن نفرات جدید به هیأت مدیره او در نقش مدیرعامل مجوز گرفت تا فعالیتش را در رأس هرم مدیریتی باشگاه ادامه دهد.
عرب البته هنوز حکم مدیرعاملی را از وزارت ورزش نگرفته و با مصوبه هیأت مدیره مشغول فعالیت است اما سکوت او در یک ماه گذشته نیز نشان می‌دهد شرایط بر وفق مرادش نیست.
بحث رفتن ایرج عرب شاید افراد زیادی را ناراحت و دلخور نکند اما آن سوی قضیه را هم باید دید؛ اینکه با رفتن عرب چه کسی بر صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس تکیه خواهد زد. حالا که مسأله کنار گذاشتن این مدیر از رأس باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین او نیز مطرح است و همه گمانه‌ها به یک نام ختم می‌شود؛ علی رغبتی.
البته پیش از اینکه رغبتی برای این پست کاندیدا شود دو نام برای جانشینی عرب مطرح شد. اولی مهدی محمدنبی بود که همزمان عضو هیأت مدیره شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس و فدراسیون شطرنج هم هست اما ظاهراً تبدیل به مهره‌ای سوخته شده و بعید است به چنین سمتی برسد.
دومی درویش مدیرعامل فعلی باشگاه سایپا و دوست نزدیک علی پروین است که حتی یک جلسه هم با وزیر ورزش داشت و برای این پست بزرگتر خیز برداشته بود اما گفته می‌شود به لحاظ تدبیر و دانایی در قواره مدیریت باشگاه بزرگ پرسپولیس نیست.
اما علی رغبتی مهم‌ترین گزینه جانشینی عرب به حساب می‌آید. رغبتی از مدیران با سابقه ورزش کشور است اما نام او برای فوتبالی‌ها با کمیته انتقالی به میان می‌آید. کمیته‌ای که بعد از تعلیق فدراسیون فوتبال ایران  مأمور شد تا دوباره اساسنامه را بنویسد و فوتبال را از حالت تعلیق در بیاورد.
رغبتی همان زمان به کیومرث هاشمی دیگر عضو کمیته انتقالی بسیار نزدیک بود و گروهی این دسته از مدیران را جزو «باند همدانی‌ها» می‌دانند. این مدیران البته در انتقال پاس به همدان نقش مهمی ایفا کردند. یک پروژه شکست خورده و تلخ که حالا سابقه مدیریتی مسببانش را زیر سؤال برده است.
در عین حال مسأله دیگری که می‌تواند مانع از حضور رغبتی در رأس باشگاه پرسپولیس شود بحث استقلالی بودن اوست. یکی از اعضای کمیته انتقالی تأکید می‌کند رغبتی هوادار استقلال است و این مسأله می‌تواند برای او دردسر درست کند. مسأله‌ای که در مورد رویانیان نیز مصداق داشت و او بارها سعی کرد این مسأله را تکذیب کند و تا پایان حضورش در پرسپولیس موفق نشد برخی را قانع کند.
رغبتی که سابقه حضور در فدراسیون اتومبیلرانی و بسیاری دیگر از سمت‌های مدیریت در ورزش را دارد تا همین دو ماه قبل مسئولیت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش را برعهده داشت که به خاطر ادامه تحصیل در مقطع دکتری از این سمت کنار رفت.
البته همین که بدانیم جلسات اخیر هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در دفتر او برگزار می‌شود مشخص می‌شود رغبتی در حال حاضر مهم‌ترین و قدرتمندترین عضو هیأت مدیره باشگاه و تنها گزینه جانشینی ایرج عرب خواهد بود. با این حال مدیران باسابقه ورزشی می‌گویند او سابقه روشنی در بحث مدیریتی ورزش دارد اما مدیریت بر باشگاه پرسپولیس چیز دیگری است و آدم خاص خودش را می‌خواهد که مشخص نیست رغبتی از پس این مأموریت به خوبی برآید.

7655