فیفا قوانین محرومیت مربیان را اعلام کرد/ خاطره بازی فدراسیون جهانی فوتبال با کی روش

فیفا قوانین محرومیت مربیان را اعلام کرد/ خاطره بازی فدراسیون جهانی فوتبال با کی روش

وب سایت رسمی فوتبالی- فدراسیون جهانی فوتبال با استفاده از تصویری از کارلوس کی روش (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) به مربیان تیم‌ها هشدار داد که اعتراض نکنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قوانین جدید داوری در همه کشور‌ها و در بالاترین سطح فوتبال هر کشور در حال اجرایی شدن است و بازیکنان و مربیان بزرگ  نیز مجبور به اطاعت کردن از این قوانین هستند. همچنین قرار است در بالاترین سطح فوتبال ایران یعنی در لیگ برتر نوزدهم نیز این قوانین اجرایی شود و همه داوران در حال یاد گرفتن این قوانین هستند.

در همین باره، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حساب کاربری رسانه‌ای خود، توئیتی را از حساب کاربری هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) بازنشر داد که از تصویر کارلوس کی‌روش (سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران) برای توضیح قانون جدید تصویب شده که هشداری برای مربیان و مسئولان تیم‌هاست، استفاده کرده است.

این قانون که قانون شماره ۱۲ نام دارد به داور مسابقه این اجازه را می‌دهد که در موارد زیر به مربیان و مسئولان تیم کارت قرمز نشان دهد:

۱ - رفتار توهین‌آمیز نسبت به بازیکنان حریف (بازیکنان داخل زمین یا ذخیره)، مسئولان تیم حریف، داوران و یا تماشاگران

۲ - ورود به زمین برای اعتراض و رویارویی با داور مسابقه یا دخالت در روند بازی یا تقابل با حریف

۳ - دریافت دومین اخطار

۴ - استفاده از حرکات بدن و واژه‌های توهین‌آمیز

در همین باره چندی پیش، پپ گواردیولا، سرمربی تیم فوتبال مچسترسیتی انگلیس از داور مسابقه سوپرجام انگلیس به دلیل اعتراض کارت زرد دریافت کرد و همچنین به دلیل اعتراضات فراوان مربیان ایرانی، این قانون را می‌توان علیه سرمربیان تیم‌های لیگ برتری کشورمان قلمداد کرد که به داوری اعترضات زیادی می‌کنند.

در پایان لازم به ذکر است، قرار است قوانین جدید داوری در لیگ نوزدهم اعمال شود و باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

7413