فیفا و جریمه کردن سیتی؛ آبی ها درانتظار حکم یوفا و لیگ برتر

فیفا و جریمه کردن سیتی؛ آبی ها درانتظار حکم یوفا و لیگ برتر

سایت رسمی فوتبالی- کمیته انضباطی فیفا باشگاه منچسترسیتی را به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به نقل و انتقالات بازیکنان ملی پوش و قراردادبا بازیکنان زیر 18 سال جریمه کرد.

به گزارش فوتبالی، طبق آنچه در بند 19 این قوانین ذکر شده:« نقل و انتقالات بازیکنان ملی پوش تنها در شرایطی امکان پذیر است که این بازیکنان بالاتر از سن قانونی باشند.» تنها مورد استثنا در این بند، تغییر ملیت والدین به خاطر مسائل غیرفوتبالی است و این نقل و  انتقالات باید در اتحادیه اروپا صورت گیرد و دراین شرایط استثناهایی درمورد سن بازیکن و فاصله محل اقامت او تا باشگاه قائل خواهند شد. 

بدین ترتیب کمیته انضباطی فیفا، باشگاه سیتی را به پرداخت جریمه ای 340 هزار یورویی محکوم کرد. مدیران باشگاه سیتی هم این جریمه را پذیرفته اند.

دربیانیه منتشره از سوی فیفا می خوانیم:« مراقبت از بازیکنان زیرسن قانونی، نکته ای کلیدی در انجام نقل و انتقالات بازیکنان است.» 

البته این حکم به منزله بسته شدن پرونده های انضباطی باشگاه سیتی نیست. مسئولان برگزاری لیگ برتر در حال بررسی پرونده این باشگاه به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی هستند؛ مسئولان جام حذفی انگلیس این باشگاه را به نقل و انتقال بازیکنانی با زیرسن قانونی متهم کرده اند و یوفا هم پرونده سیتی در مورد زیرپا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی را بررسی می کند و هنوز خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا این تیم انگلیسی را تهدید می کند.

6363