هاجی: رئال با هازارد و نیمار می تواند قهرمان اروپا شود

هاجی: رئال با هازارد و نیمار می تواند قهرمان اروپا شود

سایت رسمی فوتبالی- گئورگی هاجی اسطوره سالهای نه چندان دور فوتبال اروپا در گفتگویی ویژه به آنالیز شرایط حاکم بر فوتبال دنیا و به ویژه اسپانیا پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، او که سابقه پوشیدن پیراهن تیمهای رئال مادرید و بارسلونا را درکارنامه ورزشی اش دارددر گفتگو با رادیو سوپر دپورتیوو درمورد مسی، نیمار و دوران فوتبالی مارادونا اظهار نظر کرده است.

این گزیده ای از صحبتهای جذاب هاجی است:

*قهرمانی رئال در اروپا: آنها می توانند به مراتب ساده تر به قهرمانی برسند. بعد از خرید هازارد، اگر رئال بتواند نیمار را هم به خدمت بگیرد، می توانند دوباره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. بعد از اتمام بازار و انجام خریدها، زیدان باید پست هریک از بازیکنانش را تعیین کند ولی این بهترین اتفاقی است که می تواند برای هر سرمربی رخ دهد و فقط باید به بازیکنانش انگیزه بدهد.

 *نیمار: نیمار از نظر من یک بازیکن تاپ است؛ حتی اگرچه درحال حاضر در شرایط ایده آلی نیست. بعضی وقتها هست که شرایطت خوب است و گاهی هم نه. مثل الان که نیمار کمی سردرگم و گیج به نظر می رسد ولی مشکلی نیست. ارزش او مثل قبل است. نیمار بازیکنی است که در هر تیمی در دنیا به خوبی جا می افتد.

* مسی: من خیلی دوست دارم که روزی سرمربی مسی شوم؛ ولی اعتراف می کنم که به این دلیل مسی را انتخاب می کنم که دقیقا نقطه ضعف من است: او یک بازیکن چپ پاست. من هم چپ پا بودم و از آنجا که او مثل من و به سبک من بازی می کند، نمی توانم انتخابی به جز مسی داشته باشم.

*خداحافظی مسی: من تا سن 36 سالگی بازی می کردم و سالی 60 بازی انجام می دادم و به نظرم مسی می تواند رکورد من را پشت سربگذارد. تمرینات بازیابی باعث بهبود توان بازیکنان می شود و اگر مراقب خودت باشی و انگیزه داشته باشی و خوب تمرین کنی، می توانی با خیال راحت تا 38 سالگی بازی کنی. بستگی دارد که خواسته خودت چه باشد. من در سن 36 سالگی حس کردم که دیگر نمی خواهم خودم را وقف فوتبال کنم. مشکل، بازی کردن درروزهای یکشنبه نبود؛ مشکل اصلی برای من حضور روز به روز در تمرینات بود و این روتین روزمره مرا خسته کرده بود.

*ناکامی مسی با آرژانتین: من هنوز هیچ بازیکنی ندیده ام که به تنهایی بتواند قهرمان جام جهانی شود. زمانی که مارادونا با آرژانتین قهرمان جام جهانی شد، بازیکنان فوق العاده ای درکنارش در زمین می دید. مسی باید در لحظات کلیدی ظاهر شود و تفاوتها را رقم بزند ولی این تیم توست که باید تو را به سمت اهداف بزرگ سوق دهد. فوتبال یک ورزش گروهی است و مثل تنیس نیست.فوتبال یک ورزش تماشایی است و مسی هنرمند اصلی این ورزش است.

*بازی مقابل مارادونا: برایم افتخار بزرگی بود که در جام جهانی 1990 مقابل مارادونا بازی کردم. دیدن او در مقابلم به من انگیزه مضاعفی می داد. مثل رویارویی با هر حریف بزرگ دیگری. کارهای مارادونا در فوتبال حیرت آور بود. او خلاق ترین بازیکن دنیای فوتبال بود

 6363