رسمی/ وسلی اسنایدر از خداحافظی با فوتبال تا حضور درکادر مدیریتی اوترخت

رسمی/ وسلی اسنایدر از خداحافظی با فوتبال تا حضور درکادر مدیریتی اوترخت

سایت رسمی فوتبالی- وسلی اسنایدر ستاره هلندی دنیای فوتبال که سابقه پوشیدن پیراهن تیمهای بزرگی از جمله رئال مادرید و اینترمیلان را درکارنامه ورزشی اش می بیند، به صورت رسمی با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش فوتبالی، این ستاره 35 ساله هلندی در حال حاضر در قطر به سر می برد و آخرین تیمی که پیراهنش را به تن کرد، تیم الغرافه قطر بود. او حالا و در سن 35 سالگی تصمیم گرفته تا کفشهایش را آویزان کند.

اسنایدر حالا و بعد از خداحافظی به کادر مدیریتی باشگاه اوترخت هلند پیوسته است و این باشگاه هلندی با انتشار بیانیه ای رسمی این خبر را اعلام کرد. گویا اسنایدر بعد از انجام مذاکرات، در نهایت قراردادی را هم با این باشگاه هلندی به امضا رسانده است و در بازیهای خانگی اوترخت حضور خواهد داشت و از سکوی ویژه ورزشگاه بازیهای این تیم را دنبال خواهد کرد.

وسلی اسنایدر بعد از اعلام خبر خداحافظی اش از دنیای فوتبال با ابراز هیجان از حضور در کادر مدیریتی باشگاه اوترخت گفت:« عشق من به شهر اوترخت بی پایان است و ارتباط خیلی خوبی با سرمربی و مسئولان این باشگاه دارم. همیشه صحبت از حضورم دراین تیم مطرح بود و حالا این حرف را عملی کردیم. در انتظار فصلی فوق العاده در این تیم هستم.»

اسنایدر فوتبالش را در آمستردام و با آژاکس آغاز کرد. او بعد از پنج فصل حضور در این تیم، به رئال مادرید پیوست و بعد از دو فصل پرفراز و نشیب، در نهایت به اینترمیلان منتقل شد و بهترین روزهای فوتبالی اش را دراین تیم سپری کرد. در سال 2010 اسنایدر با مورینیو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، سری آ و جام حذفی ایتالیا شد و طعم قهرمانی سه گانه را چشید و پس از آن هم در فاز پایانی فوتبالش به ترکیه منتقل شد و پیراهن گالاتاسرای را به تن کرد و در نهایت به الغرافه قطر رفت و حالا با پیراهن این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

اسنایدر مجموعا 134 بازی ملی هم برای تیم ملی هلند برگزار کرد و  با 4 بازی ملی بیشتر از فان درسار، در حال حاضر بازیکنی با بیشترین بازی ملی برای نارنجی هاست. او دراین بازیها مجموعا 31 گل هم به ثمر رساند و دهمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی این کشور و یکی از اسطوره های جاویدان فوتبال هلند به حساب می آید.

6363