نکونام: فولاد بیشتر از سایر تیم ها از به تعویق افتادن لیگ متضرر شده است

نکونام: فولاد بیشتر از سایر تیم ها از به تعویق افتادن لیگ متضرر شده است

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی فولاد خوزستان درباره آخرین شرایط این تیم توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، فولاد‌ با‌ وجود‌ تغیيرات‌ زياد‌ با‌ جواد‌ نكونام‌ در‌ مسير‌ پيشرفت‌ قرار‌ گرفته‌ است.‌ اين‌ تيم‌ در‌ بازی های دوستانه‌ نشان‌ داده‌ می تواند‌ فصل‌ خوبی را‌ سپری کند.‌ آنها‌ به‌ سختی گل‌ می خورند‌ و‌ نسبت‌ به‌ سال‌ گذشته‌ هم‌ در‌ فاز‌ تهاجمی و‌ تدافعی به‌ اوضاع‌ خود‌ سر‌و‌ سامان‌ داده‌اند.‌ جواد‌ نكونام‌ توضيحاتی درباره‌ آخرين‌ شرايط‌ تيمش‌ می دهد.‌

‌برد‌ اخير شما‌ بازخورد‌ خوبی بين‌ هواداران‌ فولاد‌ داشت‌ و‌ کلی از‌ شما‌ حمايت‌ کردند.‌
برد مقابل پرسپولیس؟ فقط یک بازی دوستانه بود. بازی دوستانه برای محک زدن است، همین. نتیجه ماک نیست. نه پرسپولیس صددر صد آماده است نه فولاد. هم آنها بازیکن می خواهند هم ما. دو تیم دچار تغییرات شده اند. فعلا در حال ارزیابی و هماهنگی بیشتر هستیم. بنابراین نتیجه بازی های دوستانه خیلی ملاک نیست. درباره بخش دوم سؤال تان هم باید بگویم هواداران فولاد سرمایه گرانبهایی برای باشگاه هستند. یکی از دلایلی که قبول کردم به فولاد بروم حضور همین هواداران بود. می دانم چقدر به تیم شان عشق می ورزند. دوست داریم به خاطر آنها یک فولاد قدرتمند بسازیم.

‌برد‌ پرسپوليس‌ چقدر‌ برای شما‌ مهم‌ بود؟
بردن پرسپولیس با هر تیم دیگری برای ما فرق ندارد. دوست داریم روحیه برد را در خودمان تقویت کنیم. در آن بازی پرسپولیس واقعاً خوب کار کرد. موقعیت هایی داشت. ما هم همین  طور ولی توانستیم با تیزهوشی از فرصت ها استفاده کنیم و به گل برسیم. این تیم هم می توانست حداقل یک گل به ما بزند ولی همان طور که گفتم نتایج بازی های دوستانه به هیچ وجه ملاک نیست. باید خیلی ساده از کنار آن بگذریم. شرایط بازی های دوستانه با رسمی فرق دارد. الان تیم ها در حال آماده سازی هستند. در لیگ شرایط خیلی متفاوت خواهد بود.

‌‌پرسپوليس‌ در‌ اين‌ بازی 9‌ نفره‌ شد.
پرسپولیس مقابل ما دو اخراجی داد ولی با توجه به اینکه بازی دوستانه بود و دو طرف می خواستیم بازیکنان خود را محک بزنیم این تیم سریع دو بازیکن جایگزین کرد. یعنی این طور نبود که 9 نفره شود و حتی بعد از دو اخراجی 11 نفره به بازی ادامه دادند. این ماهیت بازی های دوستانه است. به نظرم هم ما و هم پرسپولیس محک جدی خوردیم.

‌اينكه‌ شما‌ زود‌ برای ليگ‌ استارت‌ زديد،‌ چقدر‌ به‌ نفع‌تان‌ شده‌ است؟
متأسفانه فولاد امسال به جای اینکه سود ببیند به خاطر شروع به موقع تمریناتش ضرر کرده است! ما بعد از امضای قرارداد خیلی زود برنامه ریزی را شروع کردیم. زودتر از اکثر تیم ها استارت زدیم تا برای لیگ برتر آماده شویم. گفتیم زمان را از دست ندهیم ولی لیگ به تعویق افتاد. به نظرم فولاد بیشتر از همه باشگاه ها ضرر کرد چون بدنسازی کردیم و الان مجبوریم مدام تمرینات آماده سازی را تمدید کنیم و این به ضرر ماست.

‌‌چه‌ زمانی پرونده‌ نقل‌ و‌ انتقالات‌ فولاد‌ را‌ می بنديد؟
این دیگر با باشگاه است. ما دو بازیکن خارجی خواسته ایم. باشگاه هم قول داده آنها را جذب کند. امیدوارم به زودی بتوانیم بازیکنان مورد نظر خود را در زمان زیادی هم تا شروع لیگ تمرین ببینم چون ظاهرا برتر باقی نمانده است.

‌‌شما‌ روی خريد‌ خارجی ها‌ خيلی حساسيت‌ داريد؟
بله. من یک فلسفه روشن درباره جذب بازیکن دارم. نام مهم نیست، مهم این است که بازیکن بتواند در خدمت تیم باشد. اسم ها نیستند که فوتبال بازی می کنند بلکه عملکرد بازیکنان در زمین تعیین کننده است. درباره بازیکنان خارجی هم نظرم همین است. بازیکنی که می آید باید در خدمت تیم باشد و بتواند خواسته ما را برآورده کند. شما برو بازیکن نامی همیشه مصدوم و افت کرده بیاور، به چه درد می خورد؟ آیا اسم او می تواند برای فولاد بازی کند؟ آیا با اسم او فولاد گل می زند یا گل نمی خورد؟ قطعاً جواب خیر است. ما که با نام ها نمی خواهیم پز بدهیم. بازیکنی به درد می خورد که آماده باشد. ترجیح می دهیم بازیکن جوان و باانگیزه بیاوریم تا به زمین برود و برای فولاد بجنگد و مبارزه کند.

‌‌شما‌ چقدر‌ به‌ آکادمی فولاد‌ نگاه‌ داريد؟
مگر می شود آکادمی فولاد را نادیده گرفت؟ ما در خوزستان در معدن استعداد هستیم ولی آیا این سؤال برایتان پیش آمده که چرا فولاد چند سال است در تیم ملی بازیکن ندارد؟ دلیلش چه بوده؟ همان طور که گفتم من هیچ وقت به دنبال نام ها نیستم. شک نکنید اگر بازیکنی در آکادمی باشگاه بتواند با خواسته های مورد نیاز ما مطابقت کند، قطعاً به تیم بزرگسالان منتقل می شود. ارتباط خوبی با مربیان پایه داریم. با آنها در ارتباطیم. اطلاعات کاملی از وضعیت بازیکنان داریم. ان شا ءا... رفته رفته می توانیم از داشته هایمان به خوبی استفاده کنیم.

‌‌تقابل‌ فولاد‌ با‌ استقلال‌ و‌ سپاهان‌ در‌ همين‌ هفته‌های اول‌ برای خيلی ها‌ جذاب‌ است.‌ برای خود‌ شما‌ چطور؟
ما ابتدا با صنعت نفت بازی داریم و بعد با این دو تیم. متأسفانه در آخرین بازی مقابل آنها نتیجه خوبی به دست نیاوردیم. یاد گرفته ایم قدم به قدم جلو برویم. ان شا ءا... به موقع درباره بازی های بعدی صحبت خواهیم کرد.

‌‌تقابل‌ شما‌ با‌ استقلال‌ و‌ بعد‌ سپاهان‌ قلعه‌نويی برای فوتبالی ها‌ جذابيت‌ زيادی دارد.‌
ما به نام ها در فولاد توجه نمی کنیم. در واقع تیمی که می خواهد موفق شود نباید به نام رقبا توجهی کند. برای ما صنعت با استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تیم های دیگر فرق ندارد. باید برای همه مسابقات کاملا آماده باشیم و با تمام قدرت و توان در زمین بازی کنیم.

‌‌شما‌ امسال‌ چند‌ بار‌ تأکيد‌ کرده‌ايد‌ فولاد‌ نياز‌ به‌ فداکاری دارد.‌ چرا؟
امسال ما از اکثر مدعیان کمتر هزینه کرده ایم. تعدادی از بازیکنانی که می خواستیم به تیم های دیگر رفتند و این شهادت می دهد فولاد نسبت به رقبا هزینه بسیار کمتری داشته است. نمی خواهیم این مساله را بهانه کنیم. به همین خاطر تأکید کردم امسال فولاد نیاز به فداکاری دارد. هم داخل تیم و هم بیرون از تیم. باید بیشتر از هر زمان دیگری کار کنیم. باید بدانیم در خوزستان نتایج فولاد برای خیلی ها مهم است. طبیعتاً روی سکوها هم نیاز به این از خودگذشتگی داریم.

4344