خوشبینی دروازه‌بان ذوب‌آهن به بازی برگشت با الاتحاد عربستان: حسم می‌گوید 3 بر صفر می‌بریم

خوشبینی دروازه‌بان ذوب‌آهن به بازی برگشت با الاتحاد عربستان: حسم می‌گوید 3 بر صفر می‌بریم

وب سایت رسمی فوتبالی- دروازه بان ذوب آهن با خوشبینی از برد مقابل الاتحاد می گوید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، ذوب‌آهن در بازی رفت مقابل الاتحاد عربستان از مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد تا همه چیز به بازی برگشت گره بخورد. ذوبی‌ها در این بازی شانس خوبی برای تساوی و حتی پیروزی داشتند اما 2 گل عجیب که روی اشتباهات فردی رقم خورد، باعث شد آنها بازنده میدان لقب بگیرند. محمدباقر صادقی دروازه‌بان باتجربه ذوب‌آهن که روی گل دوم نتوانست واکنشی انجام دهد، در مورد این بازی، شکست مقابل الاتحاد، شرایط تیمش برای بازی برگشت، بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها و... صحبت‌های جالبی دارد.

وضعیت ذوب‌آهن بعد از بازی رفت مقابل الاتحاد عربستان چطور است؟

 خدا را شکر الآن شرایط خوبی داریم. ما در بازی رفت یکسری نقاط ضعف داشتیم که مهم‌ترین آن بحث روحی و روانی و استرس بود. به خاطر همین ما نتوانستیم بازی را خوب شروع کنیم، ادامه دهیم و به پایان ببریم ولی خب به هر حال این بازی خوبی‌هایی هم داشت که باعث شد متوجه شویم فاصله‌مان با الاتحاد زیاد نیست. ما تا قبل از این بازی فکر می‌کردیم فاصله زیادی با الاتحاد داریم اما حالا نظرمان عوض شده. الاتحاد تیم خوب و حرفه‌ای است اما ما هم تیمی نیستیم که مقابل آنها کم بیاوریم.

خیلی از بازیکنان ذوب‌آهن قبل از بازی رفت مقایسه عجیبی بین تیم‌تان و الاتحاد انجام دادند که درست نبود چون همیشه بودجه و هزینه حرف اول را نمی‌زند.
 دقیقاً. مقایسه خوب نبود اما همین بحث‌ها باعث شد حریف را بزرگ تصور کنیم و فشار زیادی به تیم ما بیاید. تیم‌های عربی همیشه به لحاظ مالی بهتر از ما بودند اما ما حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم. هدف ما فینال آسیا است و باید بازی برگشت با الاتحاد را ببریم.

شاید اگر به این مقایسه‌ها نمی‌پرداختید، شرایط بهتری پیدا می‌کردید.
 صددرصد. متأسفانه رسانه‌ها خیلی به این مسأله پرداختند و از بیرون تیم هم در مورد آن خیلی صحبت می‌شد.

اما رسانه‌های عربی در آمارهایی که منتشر کردند، نوشتند که ذوب‌آهن مقابل تیم‌های عربستانی نتایج بهتری گرفته و بردهای بیشتری داشته.
 هر تیمی هر سال شرایطش فرق می‌کند. اینکه بودجه الاتحاد 700 میلیارد است و بودجه باشگاه ما 25 میلیارد یا قرارداد یک بازیکن الاتحاد به اندازه کل بودجه باشگاه ما است به ما فشار آورد و حس کردیم خیلی فاصله داریم در صورتی که اینطور نبود. به هر حال ما روی اشتباهات فردی 2 گل خوردیم و باختیم.

البته گل قاسم حدادی‌فر خیلی خوب بود و می‌تواند به تیم‌تان برای صعود کمک کند.
 صددرصد. ان‌شاءالله گل حدادی‌فر ما را به دور بعد برساند.

روی 2 گلی هم که خوردید یکسری اشتباهات بود که خیلی عجیب به نظر می‌رسید. مثلاً روی گل اول مدافع ذوب‌آهن اشتباه کرد و توپ به حریف رسید و گل شد. روی گل دوم هم در حالی که انتظار می‌رفت شما واکنش خوبی داشته باشید اما حرکتی نداشتید که انگار حواس‌تان نبود یا اینکه تمرکز نداشتید.
گل دوم کرنر بود و از آنجا که یارگیری شده بود فکر می‌کردم بچه‌ها توپ را می‌زنند و دور می‌کنند. ضمن اینکه چون جلوی من شلوغ بود توپ را ندیدم. به هر حال شاید می‌توانستم عکس‌العمل بهتری داشته باشم و واکنش بهتری نشان دهم که نشد. ان‌شاءالله در بازی برگشت جبران می‌کنم.

بازی برگشت را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
 من فکر می‌کنم 3 بر صفر می‌بریم.

یعنی دروازه‌ات را بسته نگه می‌داری؟
 ان‌شاءالله که همینطور شود.

کدام بازیکنان گل می‌زنند؟

 نمی‌دانم اما حسم می‌گوید 3 بر صفر می‌بریم.

اینکه میزبانی‌تان در قطر است، کار را سخت نکرده؟

 چرا، ما کمی اشتباه کردیم که کشورهای عربی را برای میزبانی انتخاب کردیم چون آب و هوای آنجا مناسب با حریفان‌مان است. ما اگر می‌توانستیم ترکمنستان یا ازبکستان را انتخاب کنیم خیلی بهتر بود.

اما ظاهراً این 2 کشور هم پیشنهاد شد اما یکی از آنها میزبانی را نپذیرفت و دیگری هم از سوی ای‌اف‌سی رد شد.

 می‌شد این مشکلات را حل کرد. اگر این کشورها را انتخاب می‌کردیم شرایط نزدیک‌تری به کشورمان به لحاظ آب و هوایی داشت و این مسأله به ما کمک می‌کرد.

پس گرمای امارات خیلی اذیت‌تان کرد؟

 خیلی. ما در بازی رفت هم به خاطر گرما و هم شرجی خیلی خیلی اذیت شدیم.

تعویق لیگ واقعاً به تیم‌تان برای لیگ قهرمانان آسیا ضربه زد؟ چون چند تا از بازیکنان‌تان می‌گفتند تعویق لیگ به نفع‌تان بوده و باعث شد استراحت بیشتری داشته باشید.
 من فکر می‌کنم به ما خیلی ضربه زد. البته اگر امسال اردوی خارجی می‌رفتیم شاید این مسأله تأثیری روی تیم ما نداشت چون می‌توانستیم با تیم‌های خارجی بازی تدارکاتی انجام دهیم اما شرایط مالی اجازه نداد اردوی خارجی برویم وگرنه در برنامه کادرفنی بود. به هر حال چند بازی تدارکاتی خارجی می‌توانست کمک کند که اتفاق نیفتاد و بعد از آن هم بازی رسمی در لیگ نداشتیم.

به هر حال این روزها بحث ورود زنان به ورزشگاه مطرح است که خیلی‌ها امیدوارند این اتفاق بیفتد.
 حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی آنهاست و زنان ایرانی هم باید مثل بقیه کشورها برای ورود به ورزشگاه آزاد باشند. من فکر می‌کنم ما تنها کشوری هستیم که زنان نمی‌توانند به ورزشگاه بروند که عجیب است. به هر حال حق طبیعی زنان است و باید امکانات برای این مسأله فراهم شود.

خیلی از بازیکنان و مربیان معتقدند ورود زنان به ورزشگاه می‌تواند به آنها انگیزه بدهد.

 به هر حال وقتی محدودیت نباشد و زنان هم بتوانند به ورزشگاه بیایند، همه چیز حرفه‌ای‌تر می‌شود چون جو ورزشگاه هم بهتر خواهد شد.

اگر خانواده شما به ورزشگاه بیایند واقعاً به شما انگیزه می‌دهند؟

 صددرصد و مخصوصاً اینکه اولین نفرات باشند که به ورزشگاه می‌آیند.
 

4344