بررسی نقل‌و‌انتقالات شش غول انگلیسی؛ کدام تیم فاتح پنجره ترانسفر شد؟

بررسی نقل‌و‌انتقالات شش غول انگلیسی؛ کدام تیم فاتح پنجره ترانسفر شد؟

وب سایت رسمی فوتبالی- با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ جزیره، وضعیت تیم های یکی از مهیج ترین لیگ های دنیا مشخص شد. 

به گزارش فوتبالی، به بررسی مهم ترین تغییرات در ترکیب تیم های بزرگ این لیگ می‌پردازیم.

آرسنال:
حدود 1.41 بیلیون پوند پول در این تابستان خرج نقل و انتقالات در لیگ انگلیس شد که آرسنال با 155 میلیون پوند بیشترین نقش را در این بازار ایفا کرد. هنگامی که کرونکه، مالک آرسنال، بودجه 45 میلیونی را برای خرید در پنجره نقل و انتقالاتی معین کرد، کسی تصور نمی‌کرد که توپچی ها یکی از موفق ترین تیم های این پنجره نقل و انتقالاتی لقب گیرند. با آمدن داوید لوییز، کیران تیرنی و ویلیام ستلیبا، خط دفاع آرسنال که در فصل گذشته پاشنه آشیل این تیم به شمار می آمد ترمیم شد. داوید لوییز برزیلی با انتقالی 8 میلیونی به سیاهه بازیکنان مشترک مابین دو تیم چلسی و آرسنال پیوست و در کنار نام هایی مانند گالاس، فابرگاس، اشلی کول و پتر چک قرار گرفت. کیران تیرنی، دفاع چپ 22 ساله اسکاتلندی فصل گذشته برای سلتیک آمار 5 پاس گل در 20 بازی را به ثبت رساند. ویلیام سالیبا، جوان فرانسوی نیز که در این تابستان خریداری شده پس از یک فصل بازی در سنت اتین، فصل بعد به تیم ملحق خواهد شد. کاپیتان فصل گذشته، لورن کوشیلنیِ 33 ساله نیز که لحظاتی پیش از تور تابستانی آمریکا اعلام کرد حاضر به شرکت در تمرینات پیش فصل نیست و می خواهد از این تیم جدا شود به وطنش بازگشت و فصل آتی برای بوردو به میدان خواهد رفت. با اضافه شدن سبایوس به خط هافبک آرسنال، با توجه به عدم انگیزه کافی اوزیل برای بازی و جدا شدن رمزی، خریدی هوشمندانه ای برای امری به حساب می آید. ایووبی نیز با رقم قابل ملاحظه ی 40 میلیونی به اورتون فروخته شد. اما مهمترین خرید آرسنال، ستاره فصل گذشته لیل بود. این خرید 80 میلیون یورویی که رکورد خرید تاریخ باشگاه لندنی محسوب می شود، وینگری سریع با قدرت دریبلینگ بالا. پپه با 22 گل و 11 پاس گلش در فصل گذشته، لیل را به رتبه خوب دومِ لیگ 1 فرانسه در فصل گذشته رساند.

چلسی:
پس از محرومیت چلسی از بازار نقل و انتقالات، آبراموویچ در پی کسب نتایج قابل قبول فرانک لمپارد با دربی کانتری، به این مربی جوان و باانگیزه برای هدایت آبی پوشان لندن در فصل پیش رو اعتماد کرد. گری کهیل و داوید لوییز دو مدافع پا به سن گذاشته تیم، استمفوردبریج را ترک گفتند. درینک واتر نیز به صورت قرضی به برنلی پیوست تا جا برای جوانانی مثل زوما و کریستینسن و امرسون باز شود. ادن آزار، ستاره چندین فصل اخیر چلسی نیز به رئال پیوست تا امید این فصل هواداران به هادسون اودوی جوان و کریستین پولیسیچی باشد که قبل از محرومیت از دورتموند به چلسی پیوسته بود. قرارداد متئو کواچیچ نیز که فصل گذشته به صورت قرضی در چلسی بازی می‌کرد، با 45 میلیون دائمی شد. درخشش تامی آبراهام در خط حمله استون ویلا، فرانکی را متقاعد کرد که در تیم باقی بماند و احتمالا جلوتر از ژیرو، مهاجم اول این فصل چلسی به شمار می آید.

لیورپول:
کم سر و صداترین نقل و انتقالات تابستان، به لیورپول اختصاص داشت.
کلوپ که از عملکرد شاگردانش در فصل گذشته رضایت داشت، تغییر مهمی در تیم به وجود نیاورد و به خرید فن دن برگ و الیوت جوان که بیشتر برای تقویت آکادمی باشگاه بودند، بسنده کرد. آدرین دروازه بان سابق وستهم نیز به صورت رايگان جایگزین مینیوله ای شد که پس از شش سال حضور در آنفیلد، به کلوب بروخه بلژیک پیوست. اینگز، مورنو و استوریچ دیگر خروجی های باشگاه را تشکیل میدهند.

منچسترسیتی:
طی روند پوست اندازی تدریجی تیم در سال های اخیر، کاپیتان کمپانی با کسب سه گانه داخلی انگلیس به عنوان بازیکن مربی، راهی دیار خود شد و به تیم سابق خود، اندرلخت، پیوست. کانسلو از یوونتوس با مبلغ 58 میلیون و آنجلینو بازیکن سابق سیتی که عملکرد خوبی در لیگ هلند از خود به نمایش گذاشته بود، در خط دفاع به تیم ملحق شدند. دانیلو به عنوان بخشی از قرارداد کانسلو به تورین رفت و فابین دلفِ اغلب نیمکت نشین نیز به اورتون پیوست. بزرگترین خرید سیتی، رودری 22 ساله بود که با مبلغ 62.8 میلیون پوند از اتلتيكو مادرید به اتحاد آمد تا رکورد خرید سیتیزن ها شکسته شود. با نگاهی به عملکرد رودری در فصل پیش لالیگا با ۳.۴ توپ‌گیری در هر بازی و میانگین ۶۳.۲ پاس  و ۹۱.۱٪ دقت پاس در هر بازی، رودری جانشین مناسبی برای فرناندینیو پا به سن گذاشته محسوب می‌شود.

منچستر یونایتد:
حفظ اسکلت اصلی تیم و ترمیم خط دفاعی فاجعه ی فصل پیش، اصلی ترین هدف سولسشر در این پنجره نقل و انتقالاتی بود. ارون ون بیساکا، پدیده فصل گذشته لیگ جزیره با قراردادی 5 ساله به ارزش 50 میلیون پوند به شیاطین سرخ پیوست و جانشین والنسیا در سمت راست خط دفاعی خواهد شد. هری مگوایر دیگر خرید اوله برای ترمیم خط دفاع تیمش بود. برچسب گران قیمت ترین مدافع تاریخ فوتبال، انتظارت را از او بالا برده و فشار زیادی را متحمل او خواهد کرد. هری مگوایر بیشترین پیروزی در نبردهای هوایی را میان مدافعینی که حداقل 30 بازی در فصل 2018-19 لیگ برتر انجام داده اند، داشته است.   

در خط هافبک جایگزینی برای آندر هررایی که به پی اس جی پیوست، خریداری نشد و پوگبا در کنار جوانانی مثل مک تومینای و دنیل جیمز جوان که از سوانزی به قرمزپوشان شهر منچستر پیوست، قلب تپنده منچستر در میانه میدان خواهند بود. روملو لوکاکو نیز که در تفکرات تاکتیکی سولسشر جایگاهی برای خود نمی‌دید، پس از کش و قوس های فراوان راهی اینتر ایتالیا شد.

تاتنهام:
پس از چند فصل احتیاط برای خرید بازیکن، ناشی از هزینه های گزافِ ساخت ورزشگاه جدید، شمال نشین های لندن با به خدمت گرفتن تانگوی اندومبله از ليون، جیووانی لوسلسوی آرژانتینی از بتیس و رایان سسنیون جوان از فولام، خط هافبک مستحکمی برای فصل پیش رو تدارک دیدند. تاتنهام برای خرید اندومبله ی 22 ساله، 60 میلیون یورو به المپیک لیون می‌پردازد و مبلغ 10 میلیون یورو نیز به صورت پاداش در نظر گرفته شده است. این انتقال، رکورد گران‌ترین خرید تاریخ تاتنهام را شکست. تا پیش از خرید اندومبله، داوینسون سانچز (40 میلیون یورو) گران‌ترین خرید تاریخ اسپرز بود. لوسلسو نیز که تابستان گذشته با قراردادی قرضی و با بند خرید دائمی به رئال بتیس پیوسته بود، به قدری خوش درخشید که سران این باشگاه را متقاعد به پرداخت ۲۲ میلیون یورو برای دائمی کردن قراردادش کرد و در حالی تا سال ۲۰۲۳ با رئال بتیس قرارداد داشت،به صورت قرضی و با بند خرید ۶۰ میلیون پوندی راهی تاتنهام شد. دیگر خرید لحظات پایانی نقل و انتقالات برای اسپرز، هافبک-مدافع با استعداد فولام بود. سسنیون 22 ساله فصل گذشته در سمت چپ زمین فولام خوش درخشید. 

حفظ مهره های اصلی تیم مهم ترین دستاورد برای تاتنهام به شمار می‌رود. کیران تریپیر با مبلغ 20 میلیون پوند به اتلتيكو مادرید پیوست تا پس از 95 سال به اولین بازیکن انگلیسی این تیم تبدیل شود. فرناندو یورنته نیز با پایان یافتن قراردادش از این تیم جدا شد.

با اینکه پنجره تابستانی لیگ جزیره پایان یافته است، اما همچنان سایر لیگ ها می‌توانند از انگلیس بازیکن به خدمت بگیرند و هنوز تکلیف این تیم ها به طور کامل مشخص نشده است. حال باید به انتظار نشست و دید که آیا این بازیکنان می‌توانند عملکرد تیمشان را بهبود دهند یا خریدی نا موفق برای باشگاه به حساب می آیند.

گزارش از مجید محبی

7413