گواردیولا: چرا سیلوا کاپیتان بعدی سیتی خواهد بود؟

گواردیولا: چرا سیلوا کاپیتان بعدی سیتی خواهد بود؟

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در کنفرانس خبری اش، کاپیتان آتی تیمش را معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی، گواردیولا دراین کنفرانس خبری گفت:« داوید سیلوا کاپیتان تیم ما خواهد بود. فرناندینیو، دی بروینه و آگوئرو هم کاپیتانهای آتی تیم هستند. کاپیتان تیم باید ویژگی های مشخصی داشته باشد. داوید سیلوا یک دهه است که اینجاست و خیلی خوب باشگاه و لیگ برتر را می شناسد. داوید باید خودش باشد و تصمیماتی بگیرد که به نفع تیم است. طبیعتا نحوه عملکرد و رفتار او باعث می شودتا اوضاع در رختکن تیم بهتر پیش برود. ولی بازیکنانم پسران خوبی هستند، خیلی خوب همدیگر را می شناسند و حسابی با هم می گویند و می خندند. مشکلی پیش رو نخواهد بود و سیلوا کاپیتان خوبی برای تیم خواهد بود.»

در فصول اخیر، ونسان کمپانی بلژیکی بازوبند کاپیتانی سیتی را بربازو می بست. او چندی پیش با ترک سیتی به آندرلخت رفت تا فوتبالش در این تیم را به عنوان سرمربی- بازیکن دنبال کند.

گواردیولا در ادامه درمورد مسائل مختلفی از جمله مصدومیت شدید سانه صحبت کرد و یادآوری کرد که لیگامنتهای او دچار مصدومیت شده و حدودا 6 ماه از میادین ورزشی به دور خواهد بود:« معمولا این سبک مصدومیتها به دوره بازیابی 6 تا 7 ماهه نیاز دارند. امیدواریم که سانه در ماه فوریه یا مارس بتواند به جمع ما بازگردد. من اینطور فکر نمی کردم که او قصد ترک تیم را داشته باشد و خودش هم به من نگفت که می خواهد برود. سانه به همین خاطر هم پیش فصل برای تیم ما بازی کرد و در کامیونیتی شیلد هم به میدان رفت. متاسفانه مصدومیت او خبر بدی برای تیم ما بود. چون در سه فصل اخیرا در تیممان سه مصدومیت شدید داشتیم. سانه بازیکنی جوان است و این فرصت را خواهد داشت تا به خوبی بهبود بیابد. او در دست مطمئن ترین پزشکان است.»

این سرمربی اسپانیایی در بخش پایانی صحبتهایش درمورد تمدید قرارداد گوندوگان گفت:« یک بار با او صحبت کردم و به او گفتم که خوشحال می شوم که او با ما بماند، چون بازیکنی است که از نظر شخصیتی به سختی می توان نظیر او در فوتبال اروپا یافت. به علاوه او توانایی بازی در پستهای مختلفی را هم دارد. من از او  و سران باشگاه متشکرم که کوشیدند تا او را در جمع ما نگاه  دارند.»

6363