مارکا: بارسلونا جای کارلس پرز است، نه بواتنگ

مارکا: بارسلونا جای کارلس پرز است، نه بواتنگ

سایت رسمی فوتبالی – مارکا در گزارشی نوشته است:

بارسلونا همیشه پرورش بازیکن را به خرید بازیکن ترجیح داده است. اما آنها در ژانویه گذشته کوین پرینس بواتنگ را جذب کردند و به این ترتیب آکادمی خود را ناامید کردند.

پپ گواردیولا در دوران حضور در بارسلونا ریسک‌های لازم را پذیرفت و سرخیو بوسکتس و پدرو را از تیم ب به تیم اصلی آورد، و هر دو نفر در شش‌گانه‌ای که بارسلونا فتح کرد نقشی کلیدی داشتند. چرا بارسا حالا دست به این کار نمی‌زند و به ریکی پوچ، آبل روییز یا کارلس پرز بازی نمی‌دهد؟

پرز مدتی است که پشت در تیم اصلی مانده است. او بهترین گل‌زن تیم بارسلونا در فصل 18-2017 لیگ جوانان اروپا بود و هفت گل به ثمر رساند. او فصل 2018-19 را هم با عنوان آقای گلی و 9 گل به پایان برد.

این عملکرد او باعث شد در آخرین بازی بارسلونا در فصل گذشته مقابل ایبار به او بازی داده شود. اما بهترین عملکرد او در دیدار دوستانه برابر ویسل کوبه در پیش‌فصل بود، جایی که او دو گل زد.

او که ملی‌پوش تیم زیر 17ساله‌های اسپانیا است، بازی نیمار را بسیار دوست دارد. سبک بازی خود او هم یادآور پدرو است؛ او چپ‌پا است، اما معمولا در سمت راست بازی می‌کند و می‌تواند هم دریبل بزند و هم به عمق دفاع بزند.

در هر حال، بارسلونا در حال حاضر بیشتر به امثال کارلس پرز نیاز دارد تا به امثال بواتنگ.

8444