عذرخواهی رسمی چلسی به خاطر پرونده آزار جنسی کودکان

عذرخواهی رسمی چلسی به خاطر پرونده آزار جنسی کودکان

سایت رسمی فوتبالی - باشگاه چلسی اتهام آزار جنسی به برخی از کودکان در آکادمی خود در دهه هفتاد میلادی توسط ادی هیث، استعدادیاب سابق این تیم را پذیرفت.

به گزارش فوتبالی، ادی هیث که در دهه هشتاد درگذشت به آزار جنسی بازیکنان آکادمی چلسی متهم شده بود و حالا چلسی پس از سالها، این اتهام را پذیرفته و از قربانیان عذرخواهی کرده است. در بیانیه باشگاه انگلیسی آمده است:"نمی خواهیم از پذیرش مسئولیت اتفاقی که در گذشته رخ داده، شانه خالی کنیم. هدفمان این است که به یکی از تاریک ترین اتفاقات تاریخ باشگاهمان واکنش نشان بدهیم تا از آن درس بگیریم و برای محافظت از بازیکنان در آینده کمک کنیم. هدفمان این است که هیچ اتفاقی مربوط به آزار جنسی در گذشته، مخفی نماند."

چلسی گزارشی با بیش از 200 صفحه در مورد تحقیقات دو سال و نیم اخیر در مورد این پرونده منتشر کرده است. ادی هیث، کارمند اسبق باشگاه چلسی به تجاوز به کودکان آکادمی متهم است که در گزارش باشگاه لندنی به 23 مورد از قربانیان اشاره شده است. در این گزارش به این نکته اشاره شده که هیچ مدرک واضحی در مورد اثبات آزار جنسی کشف نشده اما با این وجود شهادت برخی از بازیکنان که به خاطر هیث مجبور به ترک باشگاه چلسی یا فوتبال شده اند، برای عذرخواهی کفایت می کند. در این گزارش از هیث به عنوان یک "آزاردهنده خطرناک برای کودکان" اسم برده شده است. 

در سال 2014 به برخی از قربانیان غرامت پرداخته شد اما آنها باید نامه ای را امضا می کردند که دیگر در این باره صحبت نکنند. حالا باشگاه چلسی این اتفاق را اشتباه می داند چرا که وادار کردن قربانی به سکوت، اتفاق موجهی نیست.