چه بازیکنانی در گرانقیمت‌ترین ترکیب تاریخ فوتبال حضور دارند؟

چه بازیکنانی در گرانقیمت‌ترین ترکیب تاریخ فوتبال حضور دارند؟

سایت رسمی فوتبالی - با انتقال هری مگوایر از لسترسیتی به منچستریونایتد و تبدیل شدن به گرانقمیت ترین مدافع تاریخ، بحث خرید و فروش های بازیکنان بار دیگر در محافل فوتبالی داغ شد.

به گزارش فوتبالی، بازیکنان زیادی در سال های اخیر با مبالغ هنگفت بین تیم ها جابجا شده اند که آخرین آنها هری مگوایر بود که با امضای قراردادی به ارزش 80 میلیون پوند از لستر جدا و به شیاطین سرخ پیوست تا فصل جدید را در اولدترافورد به میدان برود. به همین بهانه ترکیب 11 نفره گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال را بررسی خواهیم کرد. در این ترکیب بازیکنانی که در 3 سال گذشته قرارداد خود را به امضا رسانده اند، حضور خواهند داشت و تمامی بازیکنان نیز در زمان ثبت این قراردادها 27 سال یا کمتر داشته اند. در کمال ناباوری لیگ برتر 6 بازیکن در این ترکیب دارد. یونایتد دو بازیکن، سیتی دو بازیکن، لیورپول یک بازیکن و چلسی نیز یک بازیکن. 5 بازیکن دیگر بین بارسلونا با دو بازیکن، پاری سن ژرمن با دو بازیکن و بایرن مونیخ با یک بازیکن تقسیم شده اند. 

کپا آریزابالاگا

دروازه بان اسپانیایی پس از پیوستن به چلسی از اتلتیک بیلبائو در مرداد سال گذشته و با قراردادی به ارزش 80 میلیون یورو به گرانقیمت ترین دروازه بان تاریخ فوتبال تبدیل شد تا رکورد آلیسون بکر که چند هفته قبل از رم به لیورپول پیوسته بود را با اختلاف 5 میلیون یورو بشکند. 

کایل واکر

این بازیکن انگلیسی پس از انتقال 56.7 میلیون یورویی خود از تاتنهام به منچسترسیتی به یکی از بهترین دفاع راست های دنیا تبدیل شد. او در سال 2017 به سیتی پیوست و در آن زمان گرانقیمت ترین مدافع تاریخ بود اما در طول این دو سال در لیست سقوط کرد.

ویرجیل فن دایک

یک بازیکن دیگر که عنوان گرانقیمت ترین مدافع تاریخ را تا پیش از انتقال هری مگوایر در اختیار داشت، ویرجیل فن دایک است. لیورپول 85 میلیون یورو برای خرید این بازیکن از ساوتهمپتون در دسامبر 2017 هزینه کرد و او نیز ثابت کرده که ارزش این هزینه را داشته است.

هری مگوایر

هری مگوایر با 3 میلیون یورو اختلاف نسبت به فن دایک به گرانقیمت ترین مدافع تاریخ دنیا انتخاب شد. مدافع انگلیسی پس از نمایش خیره کننده خود در جام جهانی 2018 توجه همگان را به خود جلب کرد و حالا با یک قرارداد گرانقیمت به منچستریونایتد پیوسته است. 

لوکاس هرناندز

بایرن مونیخ برای خرید این بازیکن فرانسوی 80 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پرداخت کرد. لوکاس همچنین می تواند در دفاع وسط به میدان برود و این موضوع او را به بازیکنی ارزشمند برای قهرمان بوندس لیگا تبدیل می کند. 

رودری

منچسترسیتی در ادامه هزینه های هنگفت خود 70 میلیون یورو برای خرید رودری پرداخت کرد تا این بازیکن از اتلتیکو مادرید به ورزشگاه اتحاد بیاید. او حالا دومین بازیکن گرانقیمت اسپانیایی پس از کپا آریزابالاگاست. 

پل پوگبا

قدیمی ترین بازیکن منتقل شده در این ترکیب پل پوگباست که در سال 2016 با قراردادی به ارزش 105 میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست. او گرانقیمت ترین هافبک تاریخ فوتبال به شمار می رود.

فرنکی دی یونگ

بازیکن هلندی با قراردادی 75 میلیون یورویی به علاوه 11 میلیون یورو بند پاداش از آژاکس جدا شده و به بارسلونا پیوست تا گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ باشگاه هلندی تبدیل شده باشد.

فیلیپه کوتینیو

بارسلونا رکورد باشگاه خود را با جذب فیلیپه کوتینیوی 120 میلیون یورویی شکست و بند پاداش 40 میلیونی نیز برای او در نظر گرفت اما این بازیکن برزیلی نتوانست درخشش خاصی در ترکیب این تیم داشته باشد. 

نیمار

بزرگترین انتقال فوتبال در سال 2017 و با انتقال نیمار به پاری سن ژرمن با پرداخت بند فسخ 222 میلیون یورویی او به بارسلونا انجام شد. او اولین کسی بود که مبلغی بیش از 200 میلیون یورو برای خریدش پرداخت شد و می تواند اولین کسی باشد که دو بار چنین اتفاقی را تجربه می کند. 

کیلیان امباپه

پاری سن ژرمن برای خرید کیلیان امباپه نیز مانند نیمار مبلغی هنگفت خرج کرد. این ستاره فرانسوی با قراردادی به ارزش 180 میلیون یورو از موناکو به پاریس آمد و جوانترین بازیکن این ترکیب است.

1070