گوتزه: قهرمانی در جام جهانی مانع پیشرفت من شد

گوتزه: قهرمانی در جام جهانی مانع پیشرفت من شد

سایت رسمی فوتبالی - ماریو گوتزه باور دارد که گلزنی او در فینال جام جهانی 2014 و قهرمانی آلمانی باعث شد که انتظارات از او بالا رفته و شرایط برایش سخت شود. 

به گزارش فوتبالی، ماریو گوتزه، ستاره بورسیا دورتموند، پیش از این به عنوان یکی از بهترین بازیکنان دنیا شناخته می شد و موفق شد در فینال جام جهانی 2014 برزیل گل پیروزی بخش و قهرمانی تیم ملی آلمان در ماراکانا برابر آرژانتین را به ثمر برساند. اما پس از این اتفاق او نتوانست درخشش خود را تکرار کند. از بایرن مونیخ به دورتموند بازگشت، از تیم ملی کنار گذاشته شد و به دلیل بیماری 5 ماه از میادین به دور بود. گوتزه در این باره به نشریه اتلتیک گفت: " وقتی از فوتبال خداحافظی کنم بدون شک قهرمانی در جام جهانی بهترین تجربه من و اولین چیزی است که در خاطره ها خواهد ماند. هیچ چیز جذاب تر از گلی که در فینال برابر آرژانتین به ثمر رساندم نخواهد بود. اما در دوران حرفه ای بازی کردن من این اتفاق شاید خیلی بزرگ نباشد. پاسخ احساسی قدرتمندی که از این گل گرفتم باعث ایجاد توقعات بسیاری شد. مدام این ذهنیت برای مردم ایجاد می شود که من کسی هستم که باید گل های سرنوشت ساز در بازی های سرنوشت ساز را به ثمر برسانم. این کمی کار را برای من سخت کرد. "

گوتزه در ادامه اضافه کرد: " اولویت من این است که به اهداف شخصی خودم با دورتموند برسم. نمی خواهم بر هیچ چیز و هیچ کس تاثیری بگذارم. همیشه شانس با من یار بوده است. عملکرد خوبی دارم. آرام هستم. در هر کاری مهم این است که احساس آرامش داشته باشی و بدنت کار کند تا بتوانی تعادل را حفظ کنی. مهمترین چیز در حال حاضر برای من این است که از فوتبال لذت ببرم. تنها کاری که می توانم بکنم این است که در طول این مسیر با خودم صادق باشم. می خواهم پیشرفت کنم، می خواهم رشد کنم، می خواهم به بالاترین حدی که می توانم برسم. "

1070