یوسفی: مقصران دربی 74 تا چند سال بعد هم در استقلال ماندند

یوسفی: مقصران دربی 74 تا چند سال بعد هم در استقلال ماندند

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم گفتگوی روزنامه فرهیختگان با محسن یوسفی بازیکن سابق استقلال را برایتان انتخاب کردیم. مصاحبه ای که به بهانه خداحافظی یوسفی از مستطیل سبز انجام شده است:

* در فوتبال ایران یک مقدار حاشیه جواب می‌دهد. یعنی در کنار اینکه باید از لحاظ فنی بازیکن قابلی باشی، یک مقدار حرکات حاشیه‌ای نیز باعث می‌شود بیشتر دیده شوی. با این حال، وقتی من لباس استقلال را پوشیدم، به آرزویم از دوران کودکی تا به حال  رسیدم و اگر کسی چیزی را دوست داشته باشد و به آن برسد، هیچ‌گاه برایش حاشیه درست نخواهد کرد. من به استقلال آمدم تا کارم را بکنم و به تیم کمک کنم.

*  در 5 سالی که در استقلال بودم، این تیم باید حداقل 2 قهرمانی را کسب می‌کرد، اما اتفاقات عجیب و غریب که گاهی در پایان فصل رخ می‌داد، ما را از قهرمانی دور کرد. به‌طور مثال مرفاوی لیاقت حداقل یک قهرمانی با استقلال را داشت. یا همان سالی که مجیدی رفت، 8 امتیاز از سپاهان پیش بودیم و خیلی‌زود خودمان را قهرمان می‌دانستیم، اما درنهایت این اتفاق نیفتاد.

* درباره شکست 2-3 در دربی 74: اینکه یک نفر مقصر شکست استقلال در آن دیدار معروف باشد را قبول ندارم. اگر شانس داشتیم بازی خاطره‌انگیزی برای استقلالی‌ها رقم می‌خورد، اما از سوی دیگر میدان با گل‌های ایمون زائد اتفاقاتی افتاد که برای پرسپولیسی‌ها خاطره‌انگیز شد. مقصرهای آن باخت را کسی به یاد نمی‌آورد و اتفاقا همان‌ها چند سال بعد هم برای استقلال بازی کردند و کسی هم چیزی به آنها نگفت. در همین حد کفایت می‌کند. 

1984