رسمی/ خوانفران اولین بازیکن اسپانیایی سائوپائولو بعد از 83 سال

رسمی/ خوانفران اولین بازیکن اسپانیایی سائوپائولو بعد از 83 سال

سایت رسمی فوتبالی- خوانفران تورس بازیکن باتجربه و اسپانیایی دنیای فوتبال رسما به باشگاه سائوپائولوی برزیل پیوست. قرارداد او با این باشگاه برزیلی تا دسامبر سال 2020 اعتبار خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، خوانفران بعد از انتقال از اتلتیکومادرید به سائوپائولو حالا دومین بازیکن اسپانیایی تاریخ این باشگاه و دوازدهمین بازیکن اروپایی این باشگاه است و در پستی به میدان خواهد رفت که سالها پیش کافوی برزیلی و پابلو فورلان اروگوئه ای در این تیم بازی می کردند.

این باشگاه برزیلی خبر خرید خوان فرانسیسکو تورس 34 ساله که یکی از بازیکنان اسطوره ای اتلتیکومادرید بود را اعلام کرد. آنها یک روز قبل از آن هم دنی آلوز 36 ساله را به خدمت گرفته بودند.

بدین ترتیب حالا خوانفران یکی از بازیکنان خارجی با بیشترین افتخارات کسب شده در باشگاه سائوپائولو خواهد بود. او در طول سالهای حضورش در اتلتیکو مادرید با این تیم یک قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، یک سوپرکاپ اسپانیا، یک لیگ اروپا، دو سوپرکاپ اروپا را فتخ کرده بود و با تیم ملی اسپانیا هم قهرمان یورو 2012 شده بود و در جام جهانی 2014 برزیل حضور داشت.

خوانفران سومین بازیکن خارجی تیم فعلی سائوپائولو است و به جز او روبرت آلبوردا وژائو روخاس نیز ملیتی غیربرزیلی دارند. در طول تاریخ باشگاه سائوپائولو، 78 بازیکن خارجی پیراهن این تیم را به تن کرده اند که اکثریت آنها آرژانتینی بوده اند (27 بازیکن آرژانتینی) و ده بازیکن اروپایی .

حالا خوانفران، بازیکن سابق اتلتیکومادرید دومین اسپانیایی تاریخ این باشگاه است. قبل از او فرناندو کارازو کاسترو، مهاجم اسپانیایی چند ماهی در سال 1936 برای این تیم بازی می کرد. او حالا نامش را در لیست بازیکنان اروپایی که فوتبالشان را در لیگ برزیل به پایان بردند، ثبت کرده است. در این لیست بلندبالا نام بازیکنان بزرگی مثل کلارنس سیدورف، بازیکن سابق رئال مادرید و میلان (که درسال 2012 برای بوتافوگو بازی کرد)، دژان پتکوویچ که در سال 1997 از رئال مادرید به ویتوریا پیوست و چند بازیکن دیگر دیده می شوند.

دراین میان خوانفران چندین پیشنهاد جذاب و وسوسه کننده از جمله پیشنهاداتی از باشگاه های قطری و تیم شیکاگو فایر آمریکا را رد کرد تا به سائوپائولو منتقل شود.

6363