سیمئونه و تمجید از بارسا: بارسا سبک فوتبال دارد ولی رئال نه!

سیمئونه و تمجید از بارسا: بارسا سبک فوتبال دارد ولی رئال نه!

سایت رسمی فوتبالی - دیگو پابلو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید علاقه وافری به ورزش فوتبال دارد. او سالهاست که تمام هم و غمش را صرف ورزش فوتبال کرده و سبک کاری خاصی دارد و از مدتها قبل می داند که چه می خواهد.  سیمئونه حالا در گفتگویی ویژه و متفاوت و از دیدی حرفه ای به آنالیز فوتبال به ویژه در کشور اسپانیا پرداخته است.

سیمئونه در تحلیلی جالب توجه گفته:« وقتی ما سرمربیان به تیم تازه ای می رویم، به این نیاز داریم تا تاریخ آن باشگاه را درک کنیم. اگر نتوانیم تاریخچه باشگاه را درک کنیم، محکوم به این هستیم که روزهای بدی را پشت سربگذاریم. من اگر این نیاز را حس نکنم، هرگز به تیمی نمی روم. هر سرمربی از لحظه ای که به پیشنهاد هدایت تیمی پاسخ مثبت می دهد، باید از خودش بپرسد:" تاریخ این باشگاه چیست؟" باید سعی کنی سبک کاری ات را با در نظر داشتن تاریخچه باشگاه پیاده سازی کنی و  سبک بازی و ایده های فوتبالی خودت را با سبک و استیل بازی تاریخی باشگاه تطبیق بدهی.بدون آنکه خودت و ایده هایت را فراموش کنی؛ آژاکس یک سبک فوتبال تعریف شده دارد؛ بارسا  و یووه هم همینطور. اتلتیکو مادرید هم همین طور ولی رئال سبک بازی مشخصی ندارد. چون برپایه مهارتهای سرمربیانش این سبک کاری تغییر می کند. » او در گفتگو با مجله لاناسیون در ادامه صحبتهایش گفته:« رئال مادرید معمولا عادت دارد با سبک کاری ای که سرمربی تیم تعیین می کند، کار کند و یا هرطور که او تصمیم بگیرد کار می کند. چون همیشه سطح بازیکنانی که می خرد یکسان نیست.»

 

اما او در ادامه به این نکته اشاره کرد که برخی باشگاه ها هم هستند که تاریخچه ای دیرینه ندارند ولی در جستجوی یک فلسفه خاص فوتبالی هستند:« برخی تیمهای تازه متولد مثل منچسترسیتی گواردیولا هستند که تاریخچه خاصی ندارند ولی کاملا در مسیری که گواردیولا برایشان مشخص می کند، حرکت می کنند. شاید ده سال دیگر بتوان گفت که سیتی با سبک و روش خاصی بازی می کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که سرمربی ای که بعد از گواردیولا هدایت سیتی را در دست خواهد گرفت، عملکرد و مسیر پیش رویی که پپ برای این تیم تعریف کرده را تغییر خواهد داد یا نه. ولی کاملا روشن است که مهم این است که تاریخچه باشگاه را مد نظر داشت. هواداران باید به تماشای بازیهایی بنشینند که به چشمشان آشناست و برای فوتبالیست ها هم ساده تر است تا به آنچه باشگاهشان از آنها طلب می کند نزدیک شوند؛ به ویژه در شرایطی که تاریخچه باشگاه مشخص و معین باشد.»