کابوس رئال: پنج بازیکن غیراروپایی و تنها سه سهمیه!

کابوس رئال: پنج بازیکن غیراروپایی و تنها سه سهمیه!

سایت رسمی فوتبالی – رئال مادرید دچار کابوسی اداری شده است. تعداد بازیکنان خارجی آنها فراتر از حد مجاز در لالیگا است. در حال حاضر پنج بازیکن با تابعیت غیراروپایی در تیم زین‌الدین زیدان حضور دارند: ادر میلیتائو، فده والورده، وینیسیوس، رودریگو، و تاکه‌فوسا کوبو. از این نفر تنها سه نفر می‌توانند به عنوان بازیکن تیم اصلی رئال مادرید در لالیگا ثبت نام شوند.

آندری لونین، دروازه‌بان اوکراینی و لوکا یوویچ، مهاجم صربستانی رئال هم اهل اتحادیه اروپا نیستند اما مشکلی برای بازی ندارند.

به این ترتیب، وینیسیوس در تیم رئال مادرید کاستیا ثبت نام خواهد کرد. رودریگو هم همین‌طور، و تاکه کوبو هم به تیم زیر 19ساله‌ها می‌رود. به باور رئال، این دو بازیکن برزیلی اعضای مهم تیم اصلی هستند، اما از این سه نفر، تنها یک نفر می‌تواند برای بازی‌های لیگ در لیست زیدان قرار بگیرد. طبق مقررات، بازیکنان زیر 23ساله‌ای که در سطح جوانان ثبت نام می‌شوند می‌توانند برای تیم اصلی هم بازی کنند. فده والورده به دنبال گرفتن تابعیت اسپانیایی است و چون هنوز کارهای اداری او انجام نشده، رئال باید صبر کند.

البته هر پنج بازیکن می‌توانند هم‌زمان در لیست تیم برای جام حذفی و سوپرجام اسپانیا قرار بگیرند، چون این مسابقات رسما حرفه‌ای نیستند و لالیگا هم آنها را سازمان‌دهی نمی‌کند. طبق قوانین، تعداد بازیکنان خارجی در رقابت‌های غیرحرفه‌ای نامحدود است.

اما در لیگ قهرمانان، اوضاع فرق می‌کند. نمی‌توان نام وینیسیوس، رودریگو و کوبو را در لیست ب باشگاه ثبت کرد چون آنها باید دو سال را در رئال بگذرانند. در لیست آ هم نام 25 نفر ثبت می‌شود و زین‌الدین زیدان 28 بازیکن در اختیار دارد. از این 25 نفر، دست کم 8 نفر باید در اسپانیا پرورش یافته باشند و چهار نفر باید در تیم‌های پایه رئال بازی کرده باشند.

8444