رسمی/ آرسنال و خرید گران ترین بازیکن آفریقایی تاریخ

رسمی/ آرسنال و خرید گران ترین بازیکن آفریقایی تاریخ

سایت رسمی فوتبالی- باشگاه لندنی آرسنال 80 میلیون یورو برای خرید نیکلاس په په پرداخت کرد و بدین ترتیب مهاجم ساحل عاجی باشگاه لیل را به خدمت گرفته است.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب نیکلاس په په گرانترین بازیکن آفریقایی لقب گرفت و از آئوبامیانگ هم پیشی گرفت. این بازیکن ساحل عاجی فصل پیش 22 گل برای لیل به ثمر رسانده بود.

بدین ترتیب یکی از جنجالهای نقل و انتقالات تابستانی پایان یافت و حالا باید نیکلاس په په را بازیکن جدید توپچی ها بدانیم. با این انتقال، نیکلاس په په گران ترین بازیکن تاریخ قاره آفریقا و درعین حال گران ترین خرید تاریخ باشگاه لندنی لقب گرفت. تا پیش از این، این عناوین دراختیار پیر امریک آئوبامیانگ بود که باشگاه آرسنال با پرداخت 63 میلیون یورو او را از بوروسیا دورتموند به خدمت گرفته بود و چند ماه قبل از آن هم الکساندر لاکازت را با 53 میلیون یورو از المپیک لیون خریداری کرده بودند.

این بازیکن ساحل عاجی پیراهن شماره 19 آرسنال را به تن خواهد کرد و حالا ششمین نقل و انتقال گران تابستان امسال بعد از ژائو فلیکس (بازیکن جدید اتلتیکومادرید)، آنتوان گریزمان (به بارسلونا)، ادن هازارد (به رئال مادرید)، متیاس دلیخت(یوونتوس) و لوکاس ارناندز به بایرن مونیخ لقب گرفته است.

با پیوستن په په 24 ساله به آرسنال، حالا خط حمله این تیم وحشتناک تر از همیشه خواهد بود: آئوبامیانگ، لاکازت و په په که فصل گذشته روی هم 57 گل به ثمر رسانده بودند.

 در وب سایت باشگاه آرسنال درمورد انتقال په په به این تیم می خوانیم:« نیکلاس یکی از پرخواهان ترین و با مهارت ترین مهاجمان قاره اروپاست و به همین خاطر تیمهای بزرگ اروپایی به دنبالش بودند.  جذب بازیکنی دراین حد واندازه، نکته ای کلیدی است.»

گران ترین بازیکن آفریقایی تاریخ

تا پیش از این، عنوان گران ترین بازیکن آفریقایی در اختیار ریاض محرز بود که با قراردادی 68 میلیون یورویی از لستر سیتی به منچسترسیتی پیوسته بود. اما حالا په په با قراردادی 80 میلیون یورویی این عنوان را مال خود کرده است.

لیست گران ترین بازیکنان آفریقایی تاریخ بدین ترتیب است:

1- نیکلاس په په (انتقال از لیل به آرسنال به قیمت 80 میلیون یورو)

2- ریاض محرز (انتقال از لسترسیتی به منچسترسیتی با قیمت 67.8 میلیون یورو)

3- پیر امریک آئوبامیانگ (انتقال از بوروسیا دورتموند به آرسنال با قیمت 63 میلیون یورو)

4- نبی کیتا (انتقال از لایپزیک به لیورپول با قیمت 60 میلیون یورو)

5 - محمد صلاح (انتقال از رم به لیورپول با قیمت 42 میلیون یورو)

6- سادیو مانه (انتقال از ساوتهمپتون به لیورپول به قیمت 41.2 میلیون یورو)

7- سدریک باکامبو (انتقال از ویارئال به گوان پکن به قیمت 40 میلیون یورو)

8- اریک بیلی (انتقال از ویارئال به منچستریونایتد به قیمت 38 میلیون یورو)

9- اسلام اسلیمانی (انتقال از اسپورتینگ لیسبون به لستر سیتی به قیمت 30+5 میلیون یورو)

10- ویلفرید بونی (انتقال از سوانسی به منچسترسیتی به قیمت 32 میلیون یورو)

6363

 









6363