جیانگسو سونینگ جانشین گرت بیل را خرید

جیانگسو سونینگ جانشین گرت بیل را خرید

سایت رسمی فوتبالی - جیانگسو سونینگ پس از منتفی شدن انتقال گرت بیل، به سراغ خرید بازیکن دیگری رفت و ایوان سانتینی مهاجم کروات را از تیم اندرلخت خرید تا سهمیه خارجی خود را پر کند.

به گزارش فوتبالی، پیش از این جیانگسو جذب میراندا مدافع برزیلی را نهایی کرده بود و بدین ترتیب این تیم عملا قید خرید گرت بیل را زد. تیم چینی برای جذب مهاجم ولزی رئال مادرید با دستمزد سالانه 25 میلیون یورو به توافق رسیده بود اما زمانی که رئال مادرید برای فروش وی درخواست پول کرد، آنها انتقال را به هم زدند. بر اساس قوانین لیگ چین، هر تیمی که بازیکنی را از باشگاه های خارجی می خرد، به ازای مبلغی که به باشگاه خارجی می دهد باید همان مبلغ را به فدراسیون بدهد. به طور مثال اگر جیانگسو برای خرید بیل 50 میلیون یورو به رئال مادرید می پرداخت باید 50 میلیون یورو هم به فدراسیون چین می داد.

بدین ترتیب به نظر می رسد که جیانگسو کاملا از خرید بیل منصرف شده و به همین خاطر به سراغ خرید مهاجم تیم ملی کرواسی رفته است.سانتینی 30 ساله پس از سالها  حضور در لیگ هایی نظیر بلژیک و فرانسه حالا تصمیم گرفته فوتبالش را در چین ادامه بدهد. او چهار بازی هم برای تیم ملی کرواسی انجام داده است.