سوال روز/ آیا جواد خیابانی از عادل فردوسی پور تست گزارشگری گرفته است؟

سوال روز/ آیا جواد خیابانی از عادل فردوسی پور تست گزارشگری گرفته است؟

وبسایت رسمی فوتبالی – نامه جدید جواد خیابانی یک نکته جالب داشته است.

به گزارش فوتبالی، جواد خیابانی یکی از آخرین نفراتی بوده که به ماجرای مهاجرت مزدک میرزایی واکنش نشان داده است. خیابانی در بخشی از یادداشت خود به این نکته اشاره کرده که او از مزدک میرزایی و عادل فردوسی پور تست گرفته تا آنها وارد سازمان شوند:" اینکه می گویند مزدک شاگرد من بوده و تحت نظر من گزارشگر شده کاملا اشتباه است . من خودم هنوز هم شاگردم . تنها کاری که کردم جوانهای عاشقی مثل عادل و مزدک را به جلوی دوربین و پشت میکروفون بردم تا همه ببینند که جوانان ما چقدر با استعدادند . بعد از آن خودشان بودند که هنرنمایی کردند و من هنوز هم از آنها یاد می گیرم ."

این اولین باری نیست که خیابانی درباره نقش او در ورود فردوسی‌پور به تلویزیون صحبت کرده. او فروردین ماه 95 هم در مصاحبه ای به ماجرای عادل اشاره کرده و گفته بود:" خوشحالم بعد از مدتها عملکرد عادل فردوسی پور از من خیابانی بهتر شده است و من به وی افتخار می کنم. من برای نخستین بار از وی تست گرفتم و باید عنوان کنم که بسیار باهوش بوده است. به عادل در تست گفتم سعی کن خیابانی نشوی چون راه حرفه ای خود را هیچ گاه پیدا نمی کنی بلکه سعی کن خودت باشی وهمین شد که وی عادل فردوسی پور شد نه جواد خیابانی . و اکنون از مجریان و گزارشگران خوب و محبوب مردم است."

خیابانی در حالی برای چندمین بار چنین ادعایی داشته که گویا عادل به نزدیکان خود گفته خیابانی هیچ نقشی در ورود او به سازمان صدا و سیما نداشته است و هیچ تستی از او نگرفته است.

از طرف دیگر مصاحبه چند سال قبل اولین مدیر و موسس شبکه سه سیما هم ادعای خیابانی را تائید نمی کند. محمدجعفر صافی در گفتگویی که دی ماه سال 90 با خبرآنلاین داشته درباره ورود گزارشگران جوان به سازمان گفته:" آن زمان با روسای فدراسیون‌ها در تعامل بودم. آن‌ها از کمبود گزارشگران حرفه‌ای رنج می‌بردند. به همین دلیل درهای سازمان را باز گذاشتیم تا افرادی که تمایل دارند برای گرفتن تست بیایند. آقایان خیابانی، جاودانی، فردوسی‌پور، ‌میرزایی، یوسفی و تعدادی دیگر از گزارشگران آمدند."

1984