ممبینی: رفعتی بازنشسته بود!/ 20 سال پیش ورزشگاه‌ها باید استاندارد می‌شد

ممبینی: رفعتی بازنشسته بود!/ 20 سال پیش ورزشگاه‌ها باید استاندارد می‌شد

وبسایت رسمی فوتبالی- رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:داوران ما از نظر مالی فاصله زیادی نسبت به سایربخش‌های فوتبال دارند. 

به گزارش فوتبالی، هدایت‌الله ممبینی درباره برگزاری کلاس VAR گفت: از رسانه‌ها برای پوشش خبری این کلاس تشکر می‌کنم، پروتکلی که فیفا دارد زمانبر است و باید مرحله به مرحله پیش برویم که اگر مورد تأئید قرار گرفت، مجوز استفاده از آن در لیگ داخلی داده خواهد شد. 

وی ادامه داد: هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دوست دارد این تکنولوژی وارد فوتبال شود و همانطور که کشورهای پیشرفته از آن استفاده می‌کنند، ما نیز بهره‌مند شویم و اشتباهات داوری را با استفاده از این سیستم به حداقل برسانیم. امیدوارم بتوانیم مجوز لازم را برای مسابقات داخلی بگیریم. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است سازمان لیگ، سیستم کمک‌داور ویدئویی را مدیریت کند، گفت: اجرای سیستم VAR به سازمان لیگ بستگی دارد که اگر تأیید شود، بعد از اخذ مجوز باید اجرایی شود. 

ممبینی درباره دلیل غیبت مسئولان سازمان لیگ در جلسه امروز عنوان کرد: جلسات متعددی برگزار شده که حضور داشتم، ظاهرا امروز جلسه مهمی بود و همین درخواست تعویق افتتاحیه به زمان دیگری را داشتند، اما چون برنامه‌ریزی‌ها برای این کار انجام شده بود، ممکن نبود، امیدواریم در مدتی که کلاس برقرار است، مسئولان سازمان لیگ هم حاضر شوند. 

وی درباره هزینه بالای نصب سیستم کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه‌ها گفت: چندین شرکت لایسنس فیفا را دریافت کرده‌اند که اگر بخواهیم از آنها خرید کنیم گران تمام می‌شود، از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی و توصیه به تولید ملی، شرکت‌های داخلی خوبی پیشقدم شدند که با یکی از آنها تقریباً به تفاهم رسیده‌ایم که اگر بتوانند استانداردها و لایسنس فیفا را اخذ کنند، همکاری خواهیم کرد.   

وی درباره تکلیف دپارتمان داوری عنوان کرد: در آینده نزدیک این مسائل حل خواهد شد. 

ممبینی در پاسخ به این سؤال که آیا اختلافی بین وی و رفعتی وجود دارد یا نه، گفت: رفعتی بازنشسته بود و به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، ادامه همکاریش با فدراسیون ممکن نبود. با هیچ شخصی اختلافی ندارم و رسانه‌ها نیز بهتر است به پیشرفت فوتبال کمک کنند. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره گلایه تیم‌ها از مشخص نبودن زمان آغاز لیگ و دلیل این موضوع گفت: من همین موضوع را قبول دارم، چرا که تیم‌ها تلاش می‌کنند نحوه تمرینات و بدنسازی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در شروع مسابقات در اوج باشند، اما باید باور کنید استانداردهایی که در شورای تأمین برای فدراسیون فوتبال ملزم شده، ساختارهایی است که باید خیلی قبل‌تر از اینها اجرایی می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و نشان داد تا اجباری نباشد، کاری انجام نخواهد شد. باید بیست سال قبل این کار انجام می‌شد، اما امسال عزمی جدی برای این موضوع داریم. 

ممبینی درباره هزینه راه‌اندازی سیستم کمکداور ویدئویی گفت: اجازه بدهید رقمی نگویم، زمانی که مشخص شد اعلام خواهیم کرد، باشگاه‌ها هم باید کمک کنند تا استادیوم‌ها تجهیز شوند. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره حامی مالی تیم ملی گفت: اجازه دهید درباره مسائل مالی، مسئولان مرتبط صحبت کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره رفع مشکلات مالی داوران عنوان کرد:اسپانسر داوران مشخص شده است، البته پولها مستقیم به داوران تزریق نمی‌شود،چرا که هزینه‌هایی که فدراسیون فوتبال برای داوری از جمله برگزاری دوره‌های مختلف داوری انجام می‌دهد خیلی بیشتر از پول اسپانسر است، اما تلاش می‌کنیم گام به گام مشکلات را برطرف کنیم. داوران ما از نظر مالی فاصله زیادی با سایر بخش‌های فوتبال دارند. اعضای هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون نسبت به این مسائل آگاه هستند. 

ممبینی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای جوانگرایی در داوری گفت:یکی از مهمترین برنامه‌های ما فعال کردن و گسترش آکادمی ملی داوری در سراسر کشور است تا داوران بیشتری را آموزش دهیم و کمیت بیشتری را دراختیار داشته باشیم. 

9697