شوک تابستانی گزارشگر صورت سنگی؛ مزدک میرزایی به شبکه ماهواره ای پیوست

شوک تابستانی گزارشگر صورت سنگی؛ مزدک میرزایی به شبکه ماهواره ای پیوست

وبسایت رسمی فوتبالی– مزدک میرزایی جدیدترین چهره سرشناسی است که به دلایلی تصمیم گرفته زندگی‌اش را در خارج از ایران ادامه دهد.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که خبر پیشنهاد شبکه فارسی زبان اینترنشنال به عادل فردوسی‌پور، نام مجری و تهیه کننده برنامه نود را سر زبان‌ها انداخت. اتفاقی که باعث شد هم عادل به آن واکنش نشان دهد هم مسئولان این شبکه علیرغم استقبال از همکاری با فردوسی‌پور، خبر پیشنهاد به او را رد کنند.

حالا این بار نام یک گزارشگر و مجری سرشناس دیگر به این شبکه گره خورده. او کسی نیست جز مزدک میرزایی.

داستان از ساعت‌ها قبل شروع شد. زمانی که در توئیتر، شایعاتی مبنی بر مهاجرت مزدک میرزایی به سرعت پخش شد و در کنار آن شایعه همکاری او با شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال هم در فضای مجازی بازتاب زیادی پیدا کرد.

 اگر چه در ابتدا به نظر می رسید، ماجرای مزدک هم مثل عادل باشد اما پیگیری‌ها نشان داد که مزدک میرزایی واقعا از ایران رفته و کار به جایی رسید که عکس او روی جلد روزنامه‌های ورزشی سه شنبه هم منتشر شده است.

مزدک چرا رفت؟

در پاسخ به این سوال نظرتان را به بخشی از گزارش سایت خبرآنلاین جلب می‌کنیم:" مزدک که از گزارشگران خوب سیما بود، این قدر کم به بازی گرفته می شد که کارش شده بود ساخت مستندهای ورزشی.مستندهایی که چند تای آخرش هم در شبکه مستند مجوز پخش نگرفتند. اتفاقی که سبب شده تا او تصمیم به رفتن بگیرد."
 نکته مهم اینکه مزدک به نزدیکانش گفته بوده که
سفری تفریحی به ترکیه خواهد داشت و خروج او از ایران کاملا قانونی بوده اما انگار این سفر، فراتر از یک سفر تفریحی بوده و او هدف دیگری از این سفر داشته است. تابستان سال پیش، مزدک میرزایی در خلال پخش برنامه ۲۰۱۸ به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور، در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم نسبت ندادن گزارش به خودش اعتراض کرد. با توجه به رفاقت و رابطه قدیمی عادل و مزدک این مصاحبه عجیب به نظر می آمد اما در حال در جام جهانی گذشته تعداد گزارش های کمی به مزدک میرزایی رسیده بود و همین باعث اعتراض او شد و در نهایت گزارش بیشتری به او رسید و حتی میرزایی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ را گزارش کرد.  میرزایی فینال جام جهانی ۲۰۱۴ را هم گزارش کرده بود و البته او در سال ۱۳۹۲ به عنوان صدای ماندگار انتخاب شده بود. گل قوچان نژاد به کره جنوبی که باعث صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد، با گزارش مزدک میرزایی به یادماندنی شده بود و لحظه گل گوچی به کره، با صدای مزدک میلیونها بار وایرال شد. بماند که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و بازیهای آسیایی جاکارتای ۲۰۱۸ به خاطر حق پخش مشکلات عدیده ای به وجود آمد و حتی او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، به همراه تیم اعزامی شبکه سه دیپورت شده بود.

ماجرای شبکه فارسی زبان صحت دارد؟

درباره همکاری او با شبکه ایران اینترنشنال اخبار متفاوتی منتشر شده است. بعضی از منابع خبری و رسانه‌ها حضور او در این شبکه را قطعی می‌دانند و می گویند او طی چند هفته آینده جلوی دوربین اینترنشنال خواهد رفت. اتفاقی که اگر رخ دهد، او بعد از مهدی رستم پور دومین خبرنگار و گزارشگر ورزشی است که از جام جم راهی لندن شده است.
این وسط عده ای هم معتقدند تا زمانی که تصویری از او منتشر شده، نباید با قاطعیت درباره همکاری او با شبکه مخالف با منافع ایران صحبتی کرد. شاید به همین دلیل باشد که مدیران شبکه سه هم در تماسی که خبرنگار سایت فوتبالی با آنها داشت ترجیح دادند فعلا و تا زمانی که خبر جدیدی از مزدک به صورت رسمی منتشر شده، اظهار نظری در این باره نداشته باشند و منتطر اعلام رسمی باشند.

برخی خبرها حاکی از آن است که او در ترکیه است و برخی خبر داده اند که میرزایی و همسرش در لندن هستند و منتظر صدور ویزای کار برای حضور در شبکه ماهواره ای فارسی زبان ایران اینترنشنال!

محمد تقوی 

سرمربی موقت و سابق تراکتور که در حال حاضر کارشناس فوتبال این شبکه ماهواره ای است در فضای مجازی خبر داده که میرزایی در ساختمان این شبکه حضور پیدا کرده و با گروه ورزش این شبکه دیدار داشته است.

نزدیکان مزدک میرزایی در توییتر پیوستن او به شبکه ماهواره ای را تایید کرده اند و باید این خبر را شوک تابستانی مزدک میرزایی صورت سنگی بدانیم. 

او که گفته می شود در اجرا قدرت چندانی نداشت اما دو بار اجرای برنامه نود را هم بر عهده گرفته بود و البته چندین و چند بار هم در برنامه های مختلف مجری شده بود. البته قدرت خاصی در خواندن نریشن داشت و صدای او روی تصاویر فوتبالی به خوبی می نشست. این اواخر میرزایی سوال پیامکی برنامه نود را می خواند و در گذشته هم برخی اوقات نریشن های این برنامه را می خواند. میرزایی دو مستند ماندگار برای شبکه مستند ساخته که اولی تاریخچه شهرآورد تهران است و دومی مستند تاریخی در حضور تیم ملی فوتبال در رقابتهای مختلف از زمانی که تصاویر در آرشیو موجود است. میرزایی و پیمان یوسفی مستند لژیونرها را سال گذشته برای شبکه مستند روی آنتن بردند. او به همراه یوسفی، در دو دوره متفاوت یکی از تهیه کنندگان اصلی برنامه میدان شبکه ورزش سیما بودند. مزدک میرزایی در ماجرای سی دی گلهای بازی شش تایی خبر ساز شد. او روی سی دی نمایش خانگی نریشن خواند که ادعا کرده بود گلهای بازی دربی شش تایی را نشان می دهد اما این سی دی در کاری عجیب، گلهای قدیمی لیگ انگلستان در سالهای دور را به جای گلهای دربی شش تایی به مخاطبان قالب کرده بود!

7413