اظهار نظر روز: گل نزدن تیم ملی تقصیر ترامپ است!

اظهار نظر روز: گل نزدن تیم ملی تقصیر ترامپ است!

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم مصاحبه همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی با روزنامه ایران ورزشی را برایتان انتخاب کردیم:

*  حضور زنان در ورزشگاه، همه جای دنیا عرف است و هیچ آسیبی هم به فوتبال نمی‌زند. زمان ما هم زنان به ورزشگاه می‌آمدند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. تازه وقتی آنها می‌آمدند، حجب و حیا بیشتر می‌شد و ناسزاها و الفاظ رکیک کمتر. متأسفانه مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد. نمی‌خواهیم حضور زنان را کنترل کنیم و حتی درباره‌اش حرف بزنیم، فقط جلوگیری می‌کنیم و مدام می‌گوییم امکان‌پذیر نیست.

*  وقتی بازی می‌کردم سفری به هند داشتیم تا در یک تورنمنت شرکت کنیم. دیدیم جایگاه زنان یک طرف است و مردان هم در بخش دیگری از ورزشگاه نشسته‌اند و هر دو گروه تیم‌شان را تشویق می‌کنند. ما این اتفاق را آنجا دیدیم. چند سال قبل؟ حدود 40، 50 سال قبل. تازه آنها هم اعتقادات خودشان را دارند اما از همان زمان می‌دانستند که ورود زنان می‌تواند به فوتبال کمک کند. 

* در باشگاه‌های ما به جز چند بازیکن خارجی، همه به ریال قرارداد می‌بندند. حتما ترامپ نمی‌گذارد باشگاه‌ها طلب بازیکنان، مربیان و حتی تدارکات خود را بدهند. آیا باشگاه‌های داخلی که با مشکلات مالی مواجه هستند و پول بازیکنان و مربیان‌شان را نمی‌دهند به خاطر دخالت ترامپ است؟ هزینه آنها که به ریال است، پس چرا به دلیل بدهی محروم نمی‌شوند؟ اصلا یک سوال دیگر، یک سفیر ایرانی چطور حقوق می‌گیرد؟ مگر تحریم نیست؟ دلارهای چند میلیونی که برای تیم‌های ملی والیبال و فوتبال به اردوهای‌شان رفت چطور از ایران خارج شد؟ ما راه‌هایش را بلدیم و فقط می‌خواهیم صورت ‌مساله را پاک کنیم. فکر کنم اگر تیم ملی گل هم نزند، می‌گویند ترامپ مقصر است.

1984