رکورد حیرت آور یوونتوس در سری آ

رکورد حیرت آور یوونتوس در سری آ

سایت رسمی فوتبالی- یوونتوس در هشت فصل اخیر سلطان فوتبال ایتالیا بوده و توانسته قهرمان سری آ لقب بگیرد. در طول این هشت سال هیچ تیمی نتوانسته اسکودتو را از چنگ بینکونری در بیاورد و این اتفاقی تصادفی به نظر نمی رسد.

به گزارش فوتبالی، دستیابی به چنین رکوردی، نتیجه سرمایه گذاری مالکان این باشگاه و البته انجام خریدهای مناسب است. یووه در سالهای اخیر سبقت قابل ملاحظه ای از رقبایش در سری آ گرفته. آنها نه تنها سه خرید گران قیمت تاریخ سری آ را انجام داده اند، بلکه فاصله ارزش گران ترین خرید این تیم با ارزش سایر بازیکنان این تیم 60 میلیون یورو است!

طبق آمار وب سایت ترنسفرمارکت، کریستیانو رونالدو، عنوان گران قیمت ترین خرید تاریخ رقابتهای سری آ را در اختیار دارد. فصل گذشته سران یووه با پرداخت 117 میلیون یورو کریستیانو رونالدو را از رئال مادرید به خدمت گرفتند. بعد از کریس، نام دیگر ستاره سابق رئال مادرید دیده می شود: گونزالو ایگواین. بازیکنی که ممکن است امسال از یووه جدا شود، در انتقالی 90 میلیون یورویی از ناپولی به یووه پیوست و در آن زمان یکی از جنجالی ترین انتقالهای فوتبال ایتالیا لقب گرفت و نفر سوم، متیاس دلیخت است که سران یووه با پرداخت 85.5 میلیون یورو او را از آژاکس آمستردام خریداری کردند.

اولین بازیکنی که به یوونتوس منتقل نشده و در لیست گران ترین خریدهای تاریخ سری آ قرار دارد، رده چهارم را به خود اختصاص داده و باشگاه لاتزیو با پرداخت 57 میلیون یورو او را به خدمت گرفته بود. هرنان کرسپو که در زمان خودش عنوان گران ترین بازیکن تاریخ سری آ را دراختیار داشت و با قراردادی 57 میلیون یورویی از پارما به لاتزیو پیوست. پنجمین بازیکن گران قیمت تاریخ سری آ، باز هم بازیکنی از یوونتوس است: جانلوئیجی بوفون که با قراردادی 52.9 میلیون یورویی از پارما به رختکن بینکونری منتقل شده بود.

رده ششم هم دراختیار بازیکنی از لاتزیو است. سران این باشگاه درسال 2001 با پرداخت 48 میلیون یورو گائیزکا مندیتا را از والنسیا خریداری کردند. در رده های بعدی ، کریستین ویری که با قراردادی 46.5 میلیون یورویی از لاتزیو به اینتر پیوسته بود،  بونوچی و روی کاستا که میلان هریک را با 42 میلیون یورو به خدمت گرفت و لیلیان تورام، ستاره ای که با 41.5 میلیون یورو از پارما به یوونتوس پیوست دیده می شود. 

بدین ترتیب 5 تا از 10 خرید گران قیمت تاریخ فوتبال سری آ، توسط یووه انجام شده تا این تیم رکورد حیرت آوری را به نام خودش ثبت کرده باشد.

6363