زرینچه: دیاباته برای پوشیدن پیراهن شماره 9 ساخته شده است!

زرینچه: دیاباته برای پوشیدن پیراهن شماره 9 ساخته شده است!

وب سایت رسمی فوتبالی- جواد زرینچه به تمجید از شیخ دیاباته بازیکن جدید استقلال پرداخت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، اردوی ‌تركيه ‌تمام ‌شد ‌و حالا ‌استقلال ‌در ‌تهران ‌خودش ‌را ‌مهيای ‌ادامه ‌رقابت‌های‌ ليگ ‌برتر ‌می ‌كند.‌ شاگردان ‌استراماچونی ‌با‌انگيزه ‌بسيار ‌زيادی‌ تمرين ‌می ‌كنند‌ و ‌حالا ‌ديگر ‌كابوس ‌پروپييچ ‌هم ‌آزارشان ‌نمی‌دهد.‌ تمام‌ اين ‌موارد ‌دست ‌به ‌دست‌ هم ‌داده ‌تا ‌انگيزه ‌و ‌روحيه ‌استقلالی‌ها‌ بالاتر ‌برود.‌ اين ‌نكته‌ای ‌است ‌كه ‌در ‌حرف‌های‌ جواد ‌زرينچه ‌هم ‌به ‌وضوح ‌قابل ‌حس ‌است.‌ ديروز ‌وقتی ‌با ‌سرپرست ‌آبی‌پوشان‌ پايتخت ‌حرف ‌زديم ‌متوجه ‌مصمم‌بودن ‌و ‌اميدواری ‌او ‌شديم.‌ نكته‌ای ‌كه ‌قاعدتا در ‌مورد ‌ساير ‌استقلالی‌ها ‌هم ‌تا ‌حد ‌بسيار ‌زيادی ‌صدق ‌می ‌كند.

‌‌‌خوشبختانه ‌كادر ‌فنی ‌و ‌خود ‌شما ‌از ‌اردوی ‌تركيه ‌ابراز ‌رضايت‌ می‌كنيد.‌ شرايط ‌خوب ‌است؟
بله. شکر خدا فضا خیلی خوب است. بچه های جوان و باانگیزه استقلال روز به روز بهتر می شوند. حالا چند تا بازیکن جدید هم می خواهیم که مدیریت محترم باشگاه دنبال آنها هستند. مثلا علی کریمی اگر بیاید، تیم کامل تر می شود و در وسط زمین خیلی به ما کمک می کند. استقلال البته یک سنگربان دیگر نیز می خواهد که آقایان در تلاش هستند تا هر چه سریع تر جذب شود. آمدن این نفرات خیال ما و البته هواداران را راحت تر می کند.

‌‌‌داستان ‌پروپييچ ‌هم ‌بالاخره ‌جمع ‌شد.
خیال همه ما راحت شد. واقعاً باید تشکر کرد از همه مدیران باشگاه که مساله را دنبال کردند. حالا بعد از ۳ سال دیگر نگران این پرونده نیستیم.

‌‌‌آندره‌آ‌ استراماچونی ‌طی ‌مصاحبه‌ای ‌خيلی ‌از ‌استقلال ‌تعريف ‌كرده ‌است ‌و‌ به ‌نظر ‌می‌رسد ‌حسابی ‌اميداوارانه ‌كار ‌می ‌كند.
شما ببین مربی ای که چهارشنبه در استانبول از ما جدا می شود ولی بامداد شنبه خودش را از ایتالیا به تهران می رساند، قطعاً خیلی انگیزه و حرف دارد. جوانان استقلال هم همین طور. ما الان بازیکنانی در تیم داریم که تا چند سال می توانند برای مان مایه افتخار شوند. یک مربی با انگیزه و یکسری جوان مستعد فقط باید با هم هماهنگ شوند.

‌‌‌با ‌اين ‌حساب ‌به ‌تعويق ‌افتادن ‌ليگ ‌كمك ‌حال ‌شما ‌می ‌شود؟

خیلی زیاد. نفرات جدا شده ما زیاد بوده اند و بازیکنان جدید نیازمند هماهنگی هستند و به همین خاطر اگر لیگ دیرتر شروع شود، ما می توانیم بازی های تدارکاتی بیشتری انجام بدهیم.

‌‌شرايط ‌شيخ ‌دياباته ‌اميدوار كننده ‌است؟

قبلا گفتم و باز هم می گویم دیاباته فوتبال را بلد است و فقط باید از نظر بدنی آماده شود. این بازیکن به معنای واقعی کلمه برای پوشیدن پیراهن شماره 9 و این پست ساخته شده است. از روز اول هم با انگیزه کار می کند و خیلی مؤدب و حرفه ای است. تلاش او ارزشمند است.

‌‌‌می‌تواند ‌جای ‌تيام ‌را ‌پر ‌كند؟
هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد و نمی توان آنها را با هم مقایسه کرد. دیاباته حتی می تواند بهتر از تیام شود. البته باید تلاش کند و زحمت بکشد. کاری که این روزها در حال انجام است.

رابطه ‌شما ‌و ‌استراماچونی ‌كه ‌كاملا ‌گرم ‌است،‌ درست ‌است؟
هم ایشان حرفه ای است و هم من. ما جایگاه مان را می شناسیم. ایشان نفر اول فنی هستند و ما هم اگر نکته ای به ذهن مان برسد خیلی دوستانه آن را بیان می کنیم.

‌‌تكليف ‌دستيار‌ ايرانی ‌به ‌كجا ‌رسيد؟

 هیچی. خبری نیست. فعلا دستیار ایرانی نمی خواهیم. حالا باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

‌‌داستان ‌پروپييچ ‌حل ‌شد ‌ولی ‌6‌ طلبكار ‌ايرانی ‌باقی ‌مانده‌اند ‌كه ‌بايد ‌در ‌شهريور‌ با ‌آنها ‌تسويه ‌شود ‌وگرنه... 

قطعاً باشگاه پیگیر مساله فوق هم هست. البته حق این عزیزان هم باید داده شود. به هر حال آنها هم برای استقلال زحمت کشیده اند و پول طلبکار هستند. حتماً این داستان با نگاه مثبت طرفین حل می شود.

‌‌‌يكی ‌از ‌اين ‌طلبكارها،‌ امير ‌قلعه‌نويی ‌است.‌ رفيق‌30 ‌ساله ‌شما.‌ عده‌ای‌ می‌گويند ‌برای ‌جلب ‌رضايت ‌امير،‌ امثال ‌زرينچه،‌ منزوی ‌و ‌ماجدی ‌می ‌توانند‌ خيلی ‌مؤثر ‌باشند.

ببینید اصلا احتیاجی به مذاکره امثال ما با امیر نیست چون خود قلعه نویی شرایط استقلال را به خوبی درك می کند و دلش استقلالی است. استقلال خانه قلعه نویی است. امیر آن قدر معرفت دارد که نه تنها از نظر مالی برای استقلال دردسر درست نکند بلکه اگر لازم باشد، کمک هم خواهد کرد. امثال قلعه نویی، عمران زاده و... شاید الان در استقلال نباشند اما قطعاً دل شان با استقلال است و دوست دارند ما موفق شویم.

‌‌‌به ‌هواداران ‌قول ‌قهرمانی ‌می ‌دهيد؟

فوتبال با قول و... جور در نمی آید. باید داخل زمین زحمت کشید. همین کاری که ما می کنیم و البته رقبای مان هم انجام می دهند. من می توانم به هواداران بگویم طرفداران عزیز، دل تان قرص و خیال تان راحت چون ما از هفته اول فصل برای قهرمانی می جنگیم. این قولی است که با توجه به شرایط تیم می توانم بدهم.

4344