رسمی/ والدس سرمربی جدید تیم جوانان بارسلونا

رسمی/ والدس سرمربی جدید تیم جوانان بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی- سران باشگاه بارسلونا به صورت رسمی خبر بازگشت ویکتور والدس به باشگاه کاتالان را اعلام کردند. طبق این گزارش والدس قراردادی را به عنوان سرمربی تیم جوانان A بارسا به امضا رسانده است. 

به گزارش فوتبالی، قرارداد فعلی والدس با باشگاه کاتالان تا سال 2020 اعتبار خواهد داشت و برای یک سال دیگر هم قابل تمدید است. توافقات نهایی در این رابطه میان ویکتور والدس و سیلویو الیاس، مسئول فوتبال حرفه ای و پایه ای بارسلونا و گیرمو آمور، یکی دیگر از مسئولان ارشد باشگاه کاتالان حاصل شد. بدین ترتیب مسئولیت والدس در تیم جوانان آ ی بارسلونا از روز 29 جولای آغاز خواهد شد و او از آن روز اردوی پیش فصل را با شاگردانش آغاز خواهد کرد. روز 27 آگوست در ورزشگاه جدید یوهان کرویف، تیمش را مقابل جوانان آژاکس هدایت خواهد کرد.

این به معنی بازگشت والدس به بارسلوناست. پنج سال پیش بود که والدس، با تمدید نکردن قراردادش با بارسا، این تیم را ترک کرد و بعد از تجربه حضور در لیگ های بلژیک و انگلیس کفشهایش را آویزان کرد. او از اعضای یکی از طلایی ترین تیمهای تاریخ بارسا بود و با این تیم سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 6 قهرمانی در لالیگا و دو جام حذفی را فتح کرد.

والدس در عین حال دروازه بانی با بیشترین بازی با پیراهن بارسلونا در تاریخ این باشگاه است و دروازه بانی با بیشترین جامها با پیراهن این تیم نیز هست. او مجموعا 539 بازی رسمی برگزار کرده و 442 گل دریافت کرده است. والدس در عین حال رکورد فتح جایزه زامورا را نیز در کارنامه ورزشی اش دارد و مجموعا 5 بار این جایزه که هر فصل به بهترین دروازه بان لالیگا تعلق می گیرد، را فتح کرده است و از این حیث با رکورد آنتونی رامایتس برابری می کند.

البته مدت زمان زیادی نیست که والدس وارد دنیای مربیگری شده است و تنها تجربه هدایت تیم موراتالاس را دارد و از سال 2018 و بعد از کسب مدرک لیسانس مربیگری آ و بی یوفا، هدایت این تیم را در دست داشته .

6363