دلیخت: به خاطر ساری به یوونتوس آمدم، نه رونالدو

دلیخت: به خاطر ساری به یوونتوس آمدم، نه رونالدو

سایت رسمی فوتبالی – ماتیس دلیخت گفته پیش از صحبت با کریستیانو رونالدو می‌خواسته به یوونتوس برود، و مائوریتسیو ساری نقشی پررنگ در حضور او در این تیم داشته است.

دلیخت با قیمت 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوسته است، و امروز مراسم معارفه او برگزار شد.

او گفت: «سه سال برای آژاکس بازی کردم و فصل پیش دقایق بسیاری را به میدان رفتم. به نظرم در 19سالگی تجربه بالایی دارم، اما به همین دلیل است که این قدم را برداشتم، تا تجربه بیشتری کسب کنم و از بازیکنانی که با آنها مقایسه می‌شوم درس یاد بگیرم.

در پایان فصل هنوز به نتیجه قطعی نرسیده بودم که چه کنم و به کدام باشگاه بروم. من البته باشگاهم را انتخاب کرده بودم، اما به مینو رایولا گفتم که پس از لیگ ملت‌های اروپا تصمیم نهایی را خواهم گرفت.»

در لیگ ملت‌های اروپا بود که رونالدو با دلیخت صحبت کرد. دلیخت می‌گوید: «من پیش از آن صحبت مطمئن بودم که به یوونتوس می‌روم اما این کار کریستیانو رونالدو که از من خواست به یووه بروم هم خوب بود. او با این کارش تعریف زیادی از من کرد، اما حرف او تاثیری در پیوستن من به یووه نداشت.

من با ساری صحبت کردم تا او را بشناسم، در همین حد. او یکی از دلایل پیوستن من به یووه بوده است چون ماجراهای خوب زیادی از او شنیده‌ام. روش بازی او، فلسفه او، فوتبال تهاجمی‌اش، این که چطور خط دفاعی را آماده می‌کند... پس او دلیل بزرگ آمدن من به یوونتوس بود.»
 
 

8444