چرا این روزها، ستاره ها، لیگ ایتالیا را به سایر لیگها ترجیح می دهند؟

چرا این روزها، ستاره ها، لیگ ایتالیا را به سایر لیگها ترجیح می دهند؟

سایت رسمی فوتبالی- این روزها ورزش ایتالیا حسابی روی مد است و به خصوص لیگ فوتبال این کشور، یعنی سری آ ، بعد از سالها افت چشمگیر جان تازه ای گرفته و شاهد انتقال ستاره های بزرگ دنیای فوتبال به لیگ ایتالیا هستیم. متیاس د لیخت ستاره هلندی آژاکس آخرین بازیکن بزرگی است که با رد پیشنهادات تیمهای بزرگ، در نهایت یوونتوس را به عنوان تیم آتی اش برگزید.

به گزارش فوتبالی، بینکونری چندی پیش آرون رمزی و آدرین رابیو را نیز به خدمت گرفت و این دو بازیکن هم با چشم پوشی از چندین پیشنهاد دیگر عازم تورین شدند. اما راز جذابیت اخیر لیگ فوتبال ایتالیا در چیست که در سالهای اخیر شاهد افزایش انتقال ستاره های مختلف دنیای فوتبال به این لیگ هستیم؟

واقعیت این است که ایتالیا این روزها تبدیل به بهشت مالیاتی برای فوتبالیستها و هنرمندان شده است. در سال 2017 قانونی درامور مالیاتی ایتالیا وضع شد که در حقیقت نقش پررنگی در انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس و یا میلوس تئودوسیچ ، بسکتبالیست مطرح به باشگاه بولونیا شد. این قانون برای افراد خارجی ساکن ایتالیا محدودیت پرداخت سالانه مالیات برای حق تصویرشان تعیین کرده که در حدود 100 هزار یورو است.

این بدان معناست که فرقی نمی کند که درآمد این فرد از حضور در تبلیغات چقدر باشد.. برای تمام افراد، یک رقم مشخص به عنوان تعرفه مالیاتی حق پخش تصاویر تعیین شده است. یعنی کریستیانو رونالدو که سالانه 80 میلیون یورو درآمدزایی دارد باید به اندازه ستاره هایی که درآمدزایی شان از تبلیغات بیشتر از رقم قراردادشان باباشگاه است ، مالیات می دهد. این قانون، کاملا متفاوت با قوانین اسپانیاست که از سال 1995 دراین کشور اجرایی شده است.

طبق قوانین اسپانیا، هر ورزشکار باید برای 85% از درآمد از باشگاهش ، مالیات بردرآمد بپردازد و 15% باقیمانده درآمدش از تیم را می تواند از طریق شیوه های مختلفی مثل حق پخش تصویر دریافت کند.

 6363