بیماری هیدروسفالی، سرمربی سابق آرژانتین از پا در آورده

بیماری هیدروسفالی، سرمربی سابق آرژانتین از پا در آورده

سایت رسمی فوتبالی- طبق گزارش منتشره در رسانه های آرژانتینی حال کارلوس بیلاردو، سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین که به سندروم حکیم آدامز (یا بیماری هیدروسفالی) مبتلاست، در ساعات اخیر رو به وخامت گذاشته و او در حال حاضر با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

بیلاردو که خود پزشک و فوتبالیست سابق تیم ملی آرژآنتین است در انیستیتو تشخیص و درمان بوئنوس آیرس بستری است. او چند ماه پیش هم در همین انیستیتو بستری شده بود و تا به این لحظه خبری رسمی از سوی پزشکان درمورد شرایط جسمی او منتشر نشده است.

نگرانی ها در مورد شرایط سلامت بیلاردو، به 2سال قبل برمی گردد. ، بیلاردوی 81 ساله برای اولین بار در روز 31 ماه می سال 2017 در کلینیک فلنی بلگرانو بستری شد. از آن زمان به بعد او چندین عمل جراحی انجام داد و مدتها دوران نقاهت سختی را پشت سر گذراند. یبماری او، سندروم حکیم آدامز یا هیدروسفالی است. (هیدروسفالی(به انگلیسی: Hydrocephalus) در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که مایع مغزی-نخاعی تولید شده ٬ بیش از اندازه در بطن‌های مغزی و دیگر حفره‌های مغز انباشته گردد و منجر به افزایش حجم آن‌ها شود. این افزایش حجم اشغال شده توسط مایع در سیستم عصبی مرکزی و بویژه مغز می‌تواند ناشی از اختلال در توزیع٬ تشکیل٬ جریان یا جذب مایع مغزی-نخاعی باشد و پی‌آمد آن افزایش فشار درون جمجمه و آسیب‌های مغزی و حتی مرگ است.)

آخرین باری که بیلاردو در مراسمی رسمی دیده شد به یک مراسم شام در اوایل ماه آوریل 2019 برمی گردد که او همراه با هفت بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین درجام جهانی 1986 گرد هم جمع شده بودند.

 6363