پافشاری زیدان برای خرید پوگبا: شباهتهای عجیب پل و زیزو!

پافشاری زیدان برای خرید پوگبا: شباهتهای عجیب پل و زیزو!

سایت رسمی فوتبالی- زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید تاکید فراوانی دارد تا پل پوگبا ستاره هموطنش را به تیم مادریدی بیاورد. نکته جالب توجه اینجاست که زیدان و پوگبا شباهتهای زیادی به هم دارند و شاید همین وجوه مشترک هم درکنار مهارتهای فوتبالی خیره کننده پوگبا، از جمله دلایلی باشد که زیزو برای جذب او پافشاری می کند.

به گزارش فوتبالی، پوگبای 26 ساله این روزها خواسته اصلی زیدان برای تیمش است و اگر به وجوه مشترک زیدان و پوگبا توجه کنید، به مسائل جالب توجهی می رسیم:

زادگاه مشترک

اولین وجه اشتراک زیدان و پوگبا، ملیت آنهاست. هردوی آنهادر فرانسه بزرگ شده اند و به همین خاطر زبان مشترکی دارند و ازنظر مسائل فرهنگی هم به هم نزدیک هستند. البته هردوی آنها به زبان اسپانیایی هم تسلط دارند. پوگبا در زمان بازگشت زیدان به نیمکت مربیگری رئال مادرید گفته بود:« حضور در رئال مادرید رویای همه کودکان و همه بازیکنان فوتبال است. به ویژه وقتی زیدان سرمربی این تیم باشد.. ولی من الان از حضور در یونایتد خوشحالم.» زیدان هم در اوایل ماه می درتمجید از پوگبا گفته بود:« از پوگبا واقعا خوشم می آید و این حرف تازه ای نیست. شخصا او را می شناسم. پوگبا بازیکن متفاوتی است و خدمات زیادی برای تیم انجام می دهد و بازیکنان کمی مثل او هستند. او یک بازیکن میانی است که دفاع کردن و حمله کردن را بلد است. می داند که چطور در تمام زمین حضور داشته باشد. اگر بخواهد بعد از ماجراجویی و کسب تجربه در یونایتد به رئال بیاید..چرا که نه؟»

یوونتوس

گذشته یوونتوسی هم از دیگر وجوه اشتراک زیدان و پوگبا است. زیدان در سال 1996 به تیم تورینی پیوسته بود و درسال 2001 بعد از انجام 212 بازی و فتح 6 جام، یووه را ترک کرد. سالها بعد، پل پوگبا درسال 2012 به تورین پیوست و بعد از 178 بازی با پیراهن این تیم ( و یک حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا) و فتح 9 جام، این تیم را ترک کرد و به یونایتد رفت . درآن سالها زیدان از یوونتوس به رئال پیوست و در سال 2016 هم رئالی ها تلاش زیادی انجام دادند تا پوگبا را از یووه به خدمت بگیرند ولی درنهایت او تصمیم گرفت تا به یونایتد بپیوندد. حالا زیدان عزمش را جزم کرده تا این ستاره فرانسوی با پیشینه بینکونری را به تیمش ببرد.

قهرمانی در دنیا

زیدان در سال 2001 به رئال مادرید پیوست؛ درحالی که سه سال قبل از آن درسال 1998 با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شده بود و یکی از مهره های تعیین کننده تیمش درآن تورنمنت بود. پوگبا هم درسال 2018 قهرمان جام جهانی روسیه شد و نقش پررنگی در درخشش خروسها ایفا کرد و هم او و هم زیدان یک ستاره قهرمانی در دنیا را روی سینه پیراهنشان می بینند.

از کهکشان به کهکشان

سالها پیش فلورنتینو پرز برای خرید زیدان مبلغ هنگفتی را هزینه کرد و 72 میلیون یورو پرداخت تا زیزو را به رختکن تیمش ببرد. حالا و در صورت قطعی شدن انتقال پوگبا به رئال مادرید، قطعا رئالی ها بیش از 150 میلیون یورو برای خرید او پرداخت خواهند کرد تا رکورد خرید باشگاه شکسته شود.

آدیداس

زیدان چهره برجسته و مدل سرشناس برند آدیداس بود؛ برندی که از سال 1998 به بعد اسپانسر رئال مادرید بود. زیدان سالها کفشهای آدیداس را به پا می کرد و با کفشهای آدیداس هم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پل پوگبا هم سال 2016 ،قراردادی 10 ساله و به ارزش 40 میلیون یورو با آدیداس امضا کرده و یکی از مدلهای تبلیغاتی این برند است و این هم یکی دیگر از وجوه مشترک زیزو و پوگبا به شمار می رود.

6363