گزارش تحلیلی؛ سروش رفت و بشارت آمد!

گزارش تحلیلی؛ سروش رفت و بشارت آمد!

وب سایت رسمی فوتبالی- یک روز پس از اخراج سروش رفیعی از پرسپولیس، بشار رسن با این باشگاه به توافق رسید تا آبی باشد بر آتش خشم هواداران پرسپولیسیِ دوستدار سروش.

به گزارش فوتبالی، کمتر هوادار پرسپولیس تصور کنار گذاشته شدن سروش رفیعی از سوی کالدرون را داشت. سروش بازیکنی بدون جانشین در بین بازیکنان پرسپولیس در اردوی ترکیه بود. یک هافبک طراح، خوش تکنیک و بازیساز که برانکو اعتقاد زیادی به او داشت و در اواخر فصل پیش دوباره به روزهای اوجش نزدیک شده بود. اما نظر کالدرون بر این بود که این بازیکن آماده نیست. اگرچه می‌توان گفت که نداشتن آمادگی بهانه مناسبی برای کنار گذاشتن یک بازیکن در اردوی پیش فصل نیست چرا که تمرینات پیش‌فصل برای رساندن بازیکن به آمادگی است که انجام می‌شود. شاید به همین خاطر است که سروش رفیعی دلایل اخراجش را به تصمیمات مدیران باشگاه ارتباط داد و نه به انگیزه‌های کالدرون.

شاید بتوان گفت که کالدرون سبک بازی سروش را دوست نداشته که در این صورت سلیقه این مربی قابل احترام است. اما نکته مغفول مانده در ماجرای کنار گذاشتن سروش از سوی کالدرون این است که اگر لیست پرسپولیس با دو بازیکنی که بدون نظر این مربی جذب پرسپولیس شدند پر نشده بود باز هم سروش گزینه حذف این مربی می‌شد؟! اگر فرشاد احمدزاده که هم‌پستی سروش است در ترافیک هافبک‌های پرسپولیس، توسط مدیران جذب نمی‌شد آیا باز هم کالدرون حکم به رفتن شماره هفت محبوب قرمزها می‌داد؟! شاید به همین خاطر است که شماره هفت سابق پرسپولیس، یقه مدیران این باشگاه را گرفت و آنها را به خیانت متهم کرد.

در لیگی که بازیکنان خوش تکنیکش به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند و هنوز هواداران فوتبالی‌اش با کلیپ‌های بازی علی‌کریمی عطش خود به دیدن هنر ناب فوتبالی را ارضا می‌کنند، بازیکنانی مثل سروش رفیعی هواداران خاص خود را دارد. هر چند این بازیکن نتوانست خاطرات کریمی را برای هواداران پرسپولیس تداعی کند اما در فقر بازیکنان تکنیکی، چشم‌های زیادی به ساق‌های او دوخته می‌شد. حالا این بازیکن می‌رود تا یک عدد بشار رسن به احتمال بسیار ناآماده به جمع بازیکنان کالدرون اضافه شود. اینجاست که باید از کالدرون پرسید که چگونه بشار نادیده را به سروش ترجیح داده؟ چگونه است که او در مورد جذب بازیکن فرقی با تدارکات باشگاه ندارد اما در مورد کنار گذاشتن بازیکن اختیار تام دارد؟! او چگونه حاضر است به جذب بازیکنی که تقریبا یک فصل را در لهستان نیمکت‌نشین بوده رضایت دهد و بعد برای اینکه جا برای چنین بازیکنی باز شود، بازیکن فصل قبل را به درهای خروج سوق دهد؟! چه تضمینی است که اگر کالدرون از بازیکنان تکنیکی و کمتر دونده خوشش نمی‌آید، فرداروز بشار را نیمکت‌نشین نکند؟

کالدرون چاره‌ای جز کنار گذاشتن دو بازیکن از ترکیب تیمش نداشت اما چرا او قبل از آن به جذب بازیکنانی که نمی‌شناختشان و در لیست خرید برانکو نیز نبودند اعتراض نکرد؟ شاید پاسخ به این سوالات بتواند بهتر روشن کند که چرا سروش رفیعی به جای کالدرون به مدیران پرسپولیس تاخت.

گزارش از حجت شفیعی/ وب سایت فوتبالی

7655