کار مهم باشگاه استقلال در گرفتن پول از فیفا

کار مهم باشگاه استقلال در گرفتن پول از فیفا

وبسایت رسمی فوتبالی – آیا اقدام باشگاه استقلال، می‌تواند فدراسیون فوتبال را به گرفتن مطالباتش از فیفا امیدوار کند؟

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که فدراسیون فوتبال مطالباتی از فیفا دارد که به دلیل مسائل مربوط به تحریم هنوز نتوانسته آن را دریافت کند.

 گفته می شود مجموع مطالبات فدراسیون از فیفا 9 میلیون دلار و به عبارت دیگر 120 میلیارد تومان است که فدراسیون هنوز نتوانسته آن را دریافت کند. اتفاقی که باعث شد تلاش استقلال برای پرداخت مطالبات پروییچ از طریق رایزنی با فیفا هم در ظاهر بدون نتیجه باشد منتهی طبق صحبتهای امیر حسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال، رایزنی های علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال و نماینده این باشگاه با مدیران فیفا جواب داده و قرار شده فدراسیون جهانی فوتبال، از محل مطالبات استقلال در این مجموعه، پول پروییچ را پرداخت کند.

اگر ادعای فتحی درست باشد که با توجه ارتباطات علی خطیر با فیفا به جهت حضور قبلی او در فیفا در سالهای گذشته و دارا بودن مدرک فیفا مستر توسط خطیر و همچنین رفاقت قدیمی معاون ورزشی باشگاه استقلال با اعضای فیفا به خصوص شخص اینفانتینو رییس این نهاد مهم، درست به نظر می رسد، استقلال کار مهمی در روزهای تحریم صورت داده است. کاری که فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته انجام دهد. 

علی خطیر حدود یک سال و اندی پیش معاون ساکت دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال بود اما به دلیل مقاومت درباره خواسته های عجیب کی روش و همچنین درگیری اوسیانو کروز دستیار کی روش با نماینده فیفا (هانسن) در حین ورود  به پک، از طرف فدراسیون فوتبال برکنار شد. شاید اگر خطیر در فدراسیون فوتبال می ماند می توانست ۹ میلیون دلار جام جهانی و حتی پول دیگر باشگاههایی که در تیم ملی بازیکن داشتند را زنده کند. کاری که خطیر برای باشگاه شهر خودرو یا پدیده سابق انجام داده و مشکل این باشگاه هم حل شده است. 

خزانه دار فدراسیون فوتبال توضیح جالبی درباره این اتفاق ها داشته است. علی سلیمانی به فارس گفته:" تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم فیفا به هیچ عنوانی قبول نکرده به ما و باشگاه‌ها مطالباتشان را پرداخت کند اما اینکه فتحی شب گذشته ادعا کرده در حال مذاکره با فیفا است مساله‌ای شدنی است و با توجه به اینکه ممکن  است فدراسیون فوتبال نماینده باشگاه استقلال را به فیفا معرفی کرده باشد شاید آنها با نماینده استقلال همکاری کنند چرا که شرایط این باشگاه ویژه است و شاید با معرفی نماینده‌اش به فدراسیون جهانی بتواند حق خودش را بگیرد"

1984