قیمت استنلی بالا رفت، اوساگونا سپاهانی می‌شود؟

قیمت استنلی بالا رفت، اوساگونا سپاهانی می‌شود؟

وبسایت رسمی فوتبالی- داستان تمدید قرار‌داد کی‌روش استنلی با سپاهان بسیار طولانی شده است و شاید بازیکن دیگری جانشین وی در سپاهان شود. 

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته لیگ برتر فوتبال با نایب‌قهرمانی تیم سپاهان اصفهان به پایان رسید که بازیکنی به نام کی‌روش استنلی با زدن 16 گل زده نقش مهمی در کسب این رتبه در جدول رده‌بندی برای سپاهان داشت.

استنلی که عنوان آقای گلی لیگ برتر را کسب کرد، همچنین ولادیمیر کومان که بازی‌‌های خوبی انجام داد، از گزینه‌های تمدید قرار‌داد باشگاه سپاهان در فصل نقل و انتقالاتی بودند و موضع مدیران باشگاه برای تمدید با وی کاملا مشخص بود؛ از طرفی هواداران سپاهان نیز خواستار ماندن استنلی و کومان در سپاهان بودند.

از همین رو سپاهان که خیلی زود نقل و انتقالات را شروع کرد، مذاکرات خود با این 2 بازیکن را کلید زد تا این مهاجم برزیلی و هافبک مجارستانی فصل بعد هم در جمع طلایی‌پوشان باشند؛ در این بین هر روز اخباری مبنی بر پیشنهاد‌ها برخی تیم‌های دیگر مانند پرسپولیس و تراکتورسازی به استنلی منتشر می‌شد.

حتی گفته می‌شد استنلی پیشنهادی نجومی از یکی از تیم‌های لیگ برتری دریافت کرده است که رقم این پیشنهاد 900 هزار دلار بوده است؛ و استنلی با طرح این موضوع به دنبال گرفتن رقم بیشتری نسبت به فصل گذشته از سپاهانی‌ها بوده است. البته گفته می‌شود عدم حضور بازیکنان خارجی برخی تیم‌ها از جمله سپاهان ناشی از توصیه‌های دلالان و برخی افراد است که از رقم قرارداد بازیکنان منتفع می‌شوند.

قول و قرارهایی که بازیکنان خارجی مورد اقبال در داخل را برای مدتی از نظرها دور می‌کند تا علی‌رغم ارزش مشخص شده بازیکنان، این نیامدن‌ها برای افزایش غیر طبیعی رقم قرارداها و افزایش سهم دلال‌ها و رابطه‌های داخلی موثر افتد؛ و بدون شک دست کم 30 درصد مبلغ (چیزی حدود 200 هزار دلار) مستقیما به حساب دلال‌ها می‌رود.

البته باشگاه برای مقابله با این رفتارها، چندین‌بار اعلام کرد که برای هر 2 بازیکن، نفرات جانشین در نظر گرفته است و اگر پیشنهاد سپاهان را قبول نکنند، به سراغ آن گزینه‌ها خواهد رفت؛ از کریستین اوساگونا مهاجم فصل قبل ذوب‌آهن به عنوان جمله گزینه جانشینی استنلی نام برده شد، تا جایی که برخی بیشتر شدن احتمال حضور اوساگونا در ایران را به عنوان یک عامل جدی بازگشت کیروس استنلی به اصفهان قلمداد می‌کنند.

در این این بین کومان خیلی زودتر با سپاهانی‌ها و البته با رقم بالاتر از ارزش واقعی به توافق رسید و از اردوی کردان به جمع طلایی‌پوشان پیوست اما داستان تمدید قرار‌داد با استنلی طولانی‌تر شد؛ در طی 2 هفته گذشته شاهد وعده‌های مدیران باشگاه سپاهان در خصوص بازگشت استنلی به سپاهان بوده‌ایم که هنوز محقق نشده است.

با روندی که استنلی و مدیر برنامه‌های وی در پیش گرفته‌اند تا مبلغ بیشتری از سپاهان بگیرند، شاید تمدید این قرار‌داد منتفی شود و شنیده می‌شود مذاکرات با اوساگونا با راهی شدنش به سمت ایران جدیت بیشتری پیدا کرده و ممکن است این بازیکن خیلی زود جایگزین استنلی شود.

یک ماه از شروع تمرینات سپاهان گذشته است و وضعیت این تیم در خط حمله هنوز مشخص نشده است و با توجه به گلایه قلعه‌نویی نسبت به این موضوع، باشگاه به دنبال مشخص کردن تکلیف خود در این پست است و احتمالا تا آخر همین هفته قرار‌داد با گزینه مد نظر بسته می‌شود.

9697