گزارش ویژه/ پیشنهاد ایران اینترنشنال به فردوسی پور تکذیب شد/ دوئل عادل و مخالفانش، همچنان ادامه دارد!

گزارش ویژه/ پیشنهاد ایران اینترنشنال به فردوسی پور تکذیب شد/ دوئل عادل و مخالفانش، همچنان ادامه دارد!

وبسایت رسمی فوتبالی – عادل فردوسی‌پور پس از بردن جایزه جشن حافظ دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، تهیه کننده و مجری برنامه نود که بعد از تعطیلی اجباری برنامه‌اش در اسفندماه سال گذشته، رفته رفته از صدر اخبار رسانه‎های ورزشی فاصله گرفته بود، برای چندمین بار در چند ماه اخیر نامش بر سر زبانها افتاد.

البته علاوه بر اینکه عوامل و طرفداران برنامه این برنامه دوشنبه شب ها در اینستاگرام و توییتر پستهای حمایتی می گذارند تا یاد و خاطره عادل فردوسی پور و برنامه اش فراموش نشود، ماجرای فروش میزعادل به هندوانه فروشی و شایعه حضورش در انتخابات مجلس و جشن امضای کتابش در نشر چشمه کورش مال با حضور پرشمار هوادارانش، خبرهایی بود که در این تقریبا چهارماه پس از تعطیلی نود، نام عادل را همچنان ترند نگاه داشت. ماجراهایی که مطمئنا خود عادل هم بدش نمی آید پس از تعطیلی برنامه اش روی خط خبرها باشد.

پنجشنبه هفته گذشته، فردوسی پور برنده جایزه چهره تلویزیونی سال 97 از دیدگاه مردم در جشن حافظ شد و با پخش ویدیوها و عکسهایش فضای مجازی را تحت تاثیر قرارداد. روز شنبه اما خبر عجیبی منتشر شد.اینکه او از یک شبکه فارسی زبان خارج از کشور پیشنهاد همکاری دریافت کرده است. منبع این خبر، کانال تلگرامی کات بوده که در حوزه مربوط به اخبار سینما فعال است. به نوشته این کانال تلگرامی( که 17500 عضو دارد)، در ساعات گذشته در فضای توییتر و تلگرام خبری منتشر شد مبنی بر آنکه شبکه‌ی ماهواره‌ای ایران‌اینترنشنال به عادل فردوسی‌پور پیشنهاد همکاری داده است. آن هم با عدد بسیار بالای ۲۰ هزار پوند برای هر ماه! یعنی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در هر ماه! 

شبکه ماهواره ای فارسی زبان ایران اینترنشنال از شبکه های مورد حمایت دیوان سلطنتی عربستان سعودی است و هزینه های چند برابری نسبت به دیگر شبکه های فارسی زبان ماهواره ای خبری کرده و طبق افشاگری روزنامه‌ی بریتانیایی «گاردین»، شبکه‌ی ماهواره‌ای ایران‌اینترنشنال با بودجه‌ سالیانه ۲۵۰ میلیون دلار اداره می شود!

در هر حال این شبکه مخالف منافع ایران بوده و از جمله شبکه هایی است که اخبار عربستان جزو خطوط قرمزش است و درباره این کشور که حامی مالی اش است، حتی یک خبر منفی کار نمی کند.البته کانال تلگرامی مربوطه پیش بینی کرده بود که در صورت صحت داشتن این خبر، قطعا پاسخ عادل به آن منفی خواهد بود. اتفاقا فردوسی پور ساعاتی قبل به شایعه همکاری با اینترنشنال واکنش نشان داد و به سایت خبرآنلاین در پیامکی گفته:" هیچ گونه تماسی از این شبکه با من گرفته نشده و اگر هم چنین پیشنهادی مطرح می شد واضح است که آن را نمی پذیرفتم و پاسخم منفی بود."

به نظر می رسد عادل فردوسی پور همچنان امیدوار است که برنامه نود به آنتن بازگردد هر چند برخی خبرها از داخل سازمان صدا و سیما، امیدواری عادل را کمرنگ می کند چرا که شنیده شده برنامه جایگزین نود یا همان فوتبال برتر، قرار است دوشنبه شب ها روی آنتن برود و شاید با همان نام برنامه نود روی آنتن برود. البته این خبر هنوز تایید نشده است. در دور جدید برنامه فوتبال برتر، به احتمال زیاد تغییراتی در برنامه به وجود بیاید و حال و هوای برنامه فرق کند. قرار بود ویژه برنامه های فوتبال برتر به سبک نود، در تعطیلات بین فصل هم روی آنتن شبکه سه برود اما این اتفاق به دلایل نامعلومی نیفتاد. دکور برنامه نود عادل فردوسی پور جمع شده و در آن دکور برنامه های دیگری مثل گزارش ورزشی، رکورد، برنامه صبحگاهی و برنامه های خانوادگی روی آنتن می رود. 

عادل فردوسی پور فعلا تهیه کننده برنامه فوتبال 120 است و کانال تلگرامی این برنامه به همراه سایت برنامه نود و کانال تلگرامی نود را در اختیار دارد. او علاوه بر اینها صفحات اینستاگرامی هر دو برنامه را با کاربران پرشمار در اختیار دارد و از دید رسانه ای تنها برنامه نود را از دست داده است. هر چند در فصل گذشته فوتبال و پس از تعطیلات عید نوروز و ماجراهای برنامه آخر سال به او گزارش هم نداده اند. فردوسی پور پیشنهاد چندین شبکه تلویزیونی اینترنتی را برای ساخت برنامه در فضای آنلاین رد کرده و اعتقاد ویژه ای به تلویزیون دارد هر چند در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر همکاری او با یک سرویس ویدیوئی آنلاین (VOD) شنیده شده و حتی خبر آمده بود که او می خواهد برنامه ای در مایه های ستاره ساز شبکه سه بسازد این سرویس ویدئویی آنلاین اسپانسر یکی از سریال های پربیننده ی شبکه خانگی است که از پشتوانه مالی بسیار خوبی برخوردار شده و همکاری این سرویس با سلبریتی هایی مانند عادل فردوسی پور بعید نیست . اما ظاهرا ً فردوسی پور علاقه ای به کار در فضای آنلاین ندارد. او همچنان محبوب است و پس از این اتفاق ها محبوب تر هم شده است. هر چند دیروز نامه ای عجیب درباره شرکت پیشتیبان پیامک های برنامه نود در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن سعی شد القا شود، شرکت مورد نظر شماره های شرکت کننده در نظرسنجی های برنامه نود را به شرکت های ارزش افزوده داده است! انتشار این نامه که به امضای یک مقام بلند پایه در بخش بازرگانی سازمان صدا و سیما رسیده است، نشان می دهد که مخالفان عادل در داخل سازمان صدا و سیما، به جایزه بردن او در جشن حافظ، واکنش نشان داده اند. پیش بینی می شود این دوئل همچنان ادامه دار باشد.

گزارش: چیا فوادی/ وب سایت فوتبالی نیوز

7655