دیدار دوستانه تیم ملی با حضور بانوان؟

دیدار دوستانه تیم ملی با حضور بانوان؟

وبسایت رسمی فوتبالی - تیم ملی روز دوشنبه در دیداری دوستانه در استادیوم آزادی پذیرای تیم امید خواهد بود که برای حضور در بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا آماده می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، فدراسیون فوتبال تماشای این دیدار را برای علاقه‌مندان به فوتبال رایگان اعلام کرده است و از سویی از شورای تامین درخواست داشته که مقدمات حضور زنان در این بازی را مهیا کند.

پیش از این فدراسیون فوتبال در یکی از بازی‌های دوستانه تیم ملی و همچنین بازی با پرسپولیس در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا حضور عده‌ای از زنان را در استادیوم آزادی مهیا کرده بود که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. بخصوص بازی پرسپولیس که با حضور رییس فیفا انجام شد.

در صورت موافقت شورای تامین در این بازی هم عده‌ای از زنان موفق خواهند شد با حضور در آزادی بازی تیم ملی در برابر امید را تماشا کنند.

این تلاش‌ها برای حضور زنان در این دیدار دوستانه البته بی‌ارتباط با فشارهای اخیر فیفا بر فدراسیون فوتبال در جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیست. به تازگی عده‌ زیادی از بانوان ایرانی طی ایمیلی به اینفانتینو اعلام کردند که همچنان حضور زنان ایرانی در استادیوم برای تماشای بازی فوتبال ممنوع است. به دنبال این اتفاق، رییس فیفا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از مهدی تاج خواسته اقداماتی که در خصوص حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال انجام شده است را برای او تشریح کند.

گفتنی است جدا از اینکه حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال نیاز به ایجاد امکانات سخت‌افزاری دارد، هنوز مجوز قانونی حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال صادر نشده است.

1984