یوکوهاما سیتی و پیرترین زوج حمله دنیا با مجموع 93 سال سن!

یوکوهاما سیتی و پیرترین زوج حمله دنیا با مجموع 93 سال سن!

سایت رسمی فوتبالی- معمولا عمر کارنامه فوتبالی بازیکنان کوتاه است و اکثر فوتبالیست ها قبل از رسیدن به سن 40 سالگی کفشهایشان را آویزان می کنند.

به گزارش فوتبالی، اما این یک قانون کلی نیست. چه کسی گفته که کارنامه فوتبالی بازیکنان باید قبل از 40 سالگی بسته شود؟ ما در اینجا از دو بازیکن نام می بریم که این را ثابت کرده اند و از مرز 40 سالگی عبور کرده اند. دواسطوره فوتبال ژاپن که در حال حاضر با پیراهن اف سی یوکوهاما در لیگ جی 2 بازی می کنند بعد از یک کارنامه ورزشی درخشان و تجربه حضور در فوتبال اروپا، همچنان فوتبالشان را دنبال می کنند. در مورد شونسوکه ناکامورا و کازو میورا صحبت می کنیم:

شونسوکه ناکامورا

زمانی که شونسوکه ناکامورا در سال 1978 به دنیا آمد، تیم ملی آرژانتین هنوز هیچ قهرمانی ای در جام جهانی به دست نیاورده بود و تنها یک روز بعد از تولد او ، آلبی سلسته قهرمان جام جهانی شد. در آن زمان، کرویف در زمین چمن حضور داشت و آژاکس و بایرن مونیخ قطبهای بزرگ فوتبال اروپا بودند. روز تولد شونسوکه ناکامورا، بیست و چهار ژوئن است؛ دقیقا همان روز تولد مسی.

حالا ناکامورای ژاپنی 41 سال سن دارد و اخیرا به اف سی یوکوهاما، پیوسته. او که درسال 2004 با تیم ملی ژاپن قهرمان جام ملتهای آسیا شده، در فوریه سال 2010 به فوتبال ژاپن بازگشت. او بعد از یک نیم فصل حضور در اسپانیول به تیم یوکوهاما مارینوس پیوست. او در طول دوران حضورش در فوتبال اروپا، با پیراهن سلتیک چندین جام قهرمانی فتح کرد و در لالیگا هم حضور کوتاهی با پیراهن اسپانیول داشت. او همچنین مدتی هم پیراهن رجینا در سری آ را به تن کرد. ناکامورا در 92 بازی ملی برای ژاپن و 4 بازی در جام جهانی، 12 بار هم در جام ملتهای آسیا به میدان رفته و حالا در سن 41 سالگی برای اف سی یوکوهاما بازی می کند و ممکن است این سالها، سالهای پایانی حضور او در دنیای فوتبال باشد.

کازو میورا

 میورا متولد سال 1967 است؛ زمانی که رئال مادرید در فوتبال اروپا یکه تازی می کرد و در آن زمان بازیکنانی مثل جرج بست، فرانک بکن باوئر و گرد مولر ستاره های دنیای فوتبال بودند. او یک سوباسای واقعی و پدربزرگ دنیای فوتبال است. این بازیکن ژاپنی 52 ساله است و همچنان فوتبال بازی می کند. میورا چند وقت پیش گفته بود که قصد دارد تا زمان مرگش فوتبال بازی کند؛ اگر چه این اتفاق بعید است ولی با این طرز فکر ، بعید نیست که میورا را تا سالها بعد در زمین چمن ببینیم.

او درطول دوران اوج فوتبالش پیراهن تیمهایی مثل دیناموزاگرب کرواسی، جنوای ایتالیا و سانتوس برزیل را به تن کرد و یک اسطوره در دنیای فوتبال است. میورا در سال 2005 به اف سی یوکوهاما بازگشت. میورا در سال 1990 اولین بازی ملی اش را برای ژاپن برگزار کرد (زمانی که هیچ یک از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی ژاپن در رقابتهای کوپا آمه ریکا 2019 حتی متولد نشده بودند) و کلا 89 بازی ملی داشته.

میورا یکی از کاریزماتیک ترین چهره های فوتبال ژاپن و شاید فوتبال دنیاست. مردی 52 ساله که حاضر به خداحافظی از دنیای فوتبال نیست و در کشورش فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

6363