بختیاری زاده: باید به استراماچونی اعتماد کنیم و پیرو تصمیمات او باشیم

بختیاری زاده: باید به استراماچونی اعتماد کنیم و پیرو تصمیمات او باشیم

وب سایت رسمی فوتبالی- سهراب بختیاری زاده گفت: فوتبال حرفه ای به ما می گوید که ما باید به سرمربی اعتماد کنیم و مطیع دستورات او باشیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، سهراب بختیاری زاده پیشکسوت استقلال می گوید جدی ترین چالش آندره آ استراماچونی در استقلال جلوگیری از دسته بندی بازیکنان است. با پیشکسوت آبی پوشان درباره شرایط فعلی این تیم صحبت کردیم که در ادامه میخوانید:

با جدایی از تیم امید چه برنامه ای دارید؟
یکی دو پیشنهاد دارم، در حال مذاکره هستیم، یک پیشنهاد از لیگ یک و یک پیشنهاد از لیگ دو. فعلا در همین حد است و تصمیم گیری نکرده ام. امیدوارم به امید خدا هر چی که خیر است رقم بخورد.

شرایط استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
دورادور شرایط استقلال را دنبال می کنم. آقای استراماچونی از فوتبال اروپا و  باشگاه بزرگی به نام اینترمیلان می آیند. تنها ایراد این است که زمان می برد تا ایشان با فوتبال ما آشـنا شوند.طبیعی است که او به زمان نیاز دارد تا با فرهنگ و فوتبال ایرانی شناخت پیدا کند. باید به او زمان بدهند و به او کمک کنند. نباید به سرعت انتظار معجزه داشت. تمام باشگاه باید حرفه ای رفتار کنند و در خدمت سرمربی باشند. امیدوارم به این صورت استقلال بتواند در فصل جدید عملکرد خوبی داشته باشد. به هر حال سرمربی خارجی وقتی روی کار می آید هر چیزی که در دست دارد را طبق دانش خودش پیاده می کند. این طبیعی است که تصمیماتی بگیرد که شاید مورد قبول باشگاه و طرفداران نباشد. اما فوتبال حرفه ای به ما می گوید که ما باید به سرمربی اعتماد کنیم و مطیع دستورات او باشیم. او بدون تعارف سه بازیکن را کنار گذاشت. قطعا سرمربی بدون تعارف تلاش می کند و تصمیم گیری می کند. همه انتخابات یک سرمربی در راستای پیشرفت تیم خودش است. از طریق رسانه ها متوجه شدم که سه بازیکن با نظر سرمربی کنار گذشته شده اند و قرار است قطع همکاری کنند. این طبیعت فوتبال حرفه ای است. اول حرفم به سه بازیکن استقلال این است که آن ها حتما بازیکنانی باکیفیتی هستند اما سلیقه سرمربیان تفاوت دارد. با شناختی که از آن ها دارم مطمئنا در باشگاه های دیگر موفق خواهند بود. بازیکن حرفه ای باید خودش را آماده روزهایی کند که شرایط برایش سخت می شود. دلیل قطع همکاری را مسائل فنی دیدم و مسائل انضباطی را نشنیده ام ولی به هر دلیلی به قضیه نگاه می کنیم باید به سرمربی احترام بگذاریم چون او صلاح تیم خودش را می خواهد. می خواهم یک مورد را در این باره بگویم. ما باید یاد بگیریم همه باشگاه، منظور از تمام باشگاه از پیشکسوتان، رسانه های نزدیک به باشگاه، مسئولان، مدیریت و هیات مدیره است؛ وقتی سرمربی تیم تصمیم گیری می کند و انتخابی دارد خیلی قوی پشت این انتخاب بایستند.

اما صحبت هایی که شما مطرح کردید کمتر دیده شده که رعایت شود.
بله، متاسفانه دسته بندی و بازیکن پرستی و شخص خاصی را دوست داشتن در یک باشگاه فوتبال حرفه ای معنی ندارد. به نظرم یک نام در باشگاه ما می تواند مقدس باشد و ارزش دارد و تمام مجموعه باید به آن احترام بگذارند و آن هم نام استقلال است. هیچ سرمربی و مدیر و بازیکنی بزرگتر از استقلال نیست. من امیدوارم همین تفکر و همین رفتار حرفه ای وقتی از یک سرمربی ایرانی سر میزند و مسائل انضباطی را اجرا می کند همه از او حمایت کنند تا این فرهنگ بین تیم ها برقرار شود. این رفتار نباید فقط مختص سرمربی خارجی باشد. فوتبال فقط خاطرات شیرین نیست، روزهای سخت و تلخ هم دارد. طرفدار باشگاه نباید به سرمربی معترض شود که چرا بازیکن مورد علاقه او را نپذیرفته، این قابل قبول نیست. سرمربی تیم بر اساس تجربه خودش و مشاوره هایش تصمیم گیری می کند و همه باید کمک کنند که به درستی اجرا شود. این فرهنگ باید در استقلال پیاده شود. من فکر می کنم این به هم ریختگی در این سال ها مثل دسته بندی ها، مشکلات انضباطی و باندبازی به خصوص در فصل اخیر حاصل عملکرد ضعیف سرمربیان چند فصل اخیر استقلال است. البته مدیران هم در این ماجرا دخالت دارند.

منظور شما کدام سرمربیان است؟
من حتی با تمام احترامی که نسبت به این عزیزان قائل هستم نام آن ها را هم می گویم. آقایان مظلومی، قلعه نویی، منصوریان و شفر به اعتقاد من در این چند سال اجازه دادند و عملکردشان به نوعی بود که با بازیکنان سرکش مبارزه نکردند. مبارزه نکردن با بازیکنانی که فکر می کردند ستاره هستند و هر رفتاری از آن ها سر می زد و مماشت نکردن با آن ها باعث شد تا الان در تیم استقلال سه استقلال داشته باشیم. دسته بندی و باندبازی و نبود عشق و علاقه و صمیمیت در تیم در این چند سال استقلال را زمین زده است. به اعتقادم بزرگترین چالش آقای استراماچونی که همه ما باید از آن حمایت کنیم جلوگیری از دسته بندی و باندبازی در تیم است. نباید اجازه بدهد بازیکن از کانال خودش خارج شود؛ همه بازیکنان باید سرباز تیم باشند و مطیع دستورات سرمربی باشند. تمام مجموعه هم باید از این ماجرا حمایت کنند.

به نظر شما استقلال در فصل آتی چه رتبه ای را کسب می کند؟

استقلال تحت هر شرایطی شانس قهرمانی دارد. این چیزی که از دور می بینم انضباط زیاد در تیم است و تلاش فراوانی دارند تا استارت موفقی داشته باشند. باید به استراماچونی کمک کنند تا بازیکنان تاثیرگذار را بشناسد و با فوتبال ما آشنا شود. استقلال می تواند شانس قهرمانی داشته باشد اگر ما صبور باشیم و به او کمک کنیم.

4344