ویسی: اگر بگذارند، می‌خواهم در شاهین بمانم

ویسی: اگر بگذارند، می‌خواهم در شاهین بمانم

وب سایت رسمی فوتبالی- ظاهرا عبدالله ویسی به ادامه فعالیتش در شاهین علاقه دارد و صحبت های جدیدی را درباره همین مساله بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، عبدالله ویسی سه‌شنبه از سرمربیگری شاهین بوشهر استعفا داد. این خبر در ابتدا خیلی عجیب به نظر می‌رسید اما دلایلی که ویسی بیان کرد، باعث شد خیلی‌ها حق را به او بدهند. دلیل این استعفا هم چیزی نبود جز دخالت 2 عضو شورای شهر بوشهر در نقل و انتقالات شاهین بوشهر؛ تیمی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده و البته طرفداران زیادی هم دارد. ویسی با توجه به دلایلی که بیان کرد، نمی‌خواست دیگر به شاهین برگردد چون امیدی به حل این مشکل نداشت اما حمایت‌های هواداران و البته مسوولان باشگاه باعث شد او حالا به فکر بازگشت باشد. عبدالله ویسی قرار است امروز (شنبه) در شهرداری جلسه‌ای برای بازگشتش داشته باشد. او علاوه بر این جلسه، ظاهرا قصد دارد صحبت‌هایی هم با استاندار و امام جمعه بوشهر داشته باشد تا دیگر شاهد این مشکلات نباشد. ویسی در رابطه با این اتفاقات صحبت‌های جالبی دارد.

ظاهرا مشکلات شاهین دارد حل می‌شود و قرار است شما برگردی...

 هنوز چیزی مشخص نیست. قرار است شنبه (22 تیر) جلسه‌ای داشته باشیم تا ببینیم شرایط به چه صورت پیش می‌رود. متأسفانه از زمانی که شاهین به لیگ برتر صعود کرد، یکسری به دنبال آدم‌هایی بودند که منافع‌شان را تأمین کنند. بعد که دیدند نمی‌شود، از من خواسته‌ای داشتند که من نپذیرفتم و از راه‌های دیگر وارد شدند. مثلا انتخاب مدیر رسانه‌ای تیم. همه می‌دانند مدیر رسانه‌ای تیم عضوی از کادرفنی است و انتخاب او با سرمربی خواهد بود اما آنها به من مدیر رسانه‌ای معرفی کردند. اعضای شورای شهر البته نه همه آنها، نمی‌دانم چه کار به فوتبال دارند که سراغ ما می‌آیند. الان شورای شهر بوشهر 9 عضو دارد که اگر هر کدام از آنها یک نفر را معرفی کند، به اضافه 5 عضو هیات مدیره، یک مدیرعامل و یک سرپرست می‌شود 16 نفر، یعنی کل تیم را باید بقیه ببندند و سرمربی فقط نگاه کند.

اینطور پیش برود، ارنج هم می‌دهند...
 دقیقا. اگر فضا را باز کنیم شک نکنید که ارنج هم می‌دهند. همه باید بدانند مسوولیت فنی هر تیمی با سرمربی است، فرقی هم نمی‌کند آن سرمربی ویسی باشد یا یک شخص دیگر. متأسفانه یکسری آدم‌های سیاسی می‌خواهند در همه چیز دخالت کنند. به این شیوه بخواهیم پیش برویم، مسیر بیراهه می‌شود. اگر دخالت بیشتر شود برای خودشان بد خواهد شد چون اسم آنها را می‌گویم.

ظاهرا تعدادی از هواداران در حمایت از شما پلاکارد نوشتند و از سیاسیون خواستند در نقل و انتقالات دخالت نکنند.
 مردم باهوش هستند و می‌دانند چه کسی دلالی می‌کند و چه کسی سیاه‌بازی. من به خاطر این مردم ایستادم. مردمی که شرافتمندانه از تیم حمایت می‌کنند. به هر حال آدم وقتی جایی می‌رود اگر 10 طرفدار دارد، 2 دشمن هم خواهد داشت. همه جای دنیا به همین صورت است و اینجا هم مستثنی نیست. اگر تخریب و دخالت کنند و خرابکاری شود، به مردم ضربه می‌خورد. مردمی که عاشق تیم‌شان هستند. مردم قدرشناسی که فقط موفقیت تیم را می‌خواهند. به هر حال امیدوارم مشکلات حل شود تا بتوانم کنار این مردم خونگرم بمانم. فرقی ندارد طرفدار ایرانجوان باشند یا شاهین. مهم فوتبالی بودن آنهاست و اینکه آنها شایسته یک تیم خوب لیگ برتری هستند.

اگر در جلسه شنبه به شما بگویند با این شرایط کنار بیایید، چه کار می‌کنید؟

 اصلا، به هیچ عنوان. من فلسفه کاری خودم را دارم که با هیچ چیز آن را عوض نمی‌کنم. شاید از شاهین بروم اما زیر بار این مسأله نخواهم رفت. شخصیتم اینطور نیست که تحت هر شرایطی کار کنم. این شعار فوتبالی من است و همه از آن خبر دارند.

پس احتمالا مشکلات حل شده که از شما خواستند برگردید.

 شاید. من الان اهواز هستم و دارم کارهایم را می‌کنم که به بوشهر بروم. شنبه در شهرداری جلسه دارم که بعد از آن هم با استاندار و امام جمعه بوشهر صحبت خواهم کرد. به هر حال این عزیزان زمان شادی با ما بودند و به ما تبریک گفتند، بعد از صعود هم خدمت‌شان رفتم و در مورد فصل آینده که همین فصل است صحبت کردیم. الان هم با آنها مشورت خواهم کرد. اگر کار به جای باریک کشیده شود و جدا شوم، حتما اسم نفراتی که دخالت کردند را رو می‌کنم. همه آنها را به مردم نشان می‌دهم و می‌روم. اگر دخالت نکنند و بگذارند می‌خواهم در شاهین بمانم. در کنار مردمی که عاشق فوتبال هستند.

البته ظاهرا مردم متوجه نام این نفرات شدند.
 مردم خودشان باهوش هستند و فهمیدند چه کسانی دخالت می‌کنند. در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی نام این افراد را نوشتند اما اگر دخالت‌ها حل نشود، می‌گویم جریان چه چیزی است. کار شورای شهر کمک به شهر است اما یک تعداد، این مسأله را ول کردند و چسبیدند به فوتبال.

شاید دخالت آنها به این خاطر است که در فوتبال می‌شود به شهرت بالایی رسید.
 اگر اینطور است باید به راه درستش بیایند و کمک کنند. بیایند هزینه کنند تا تیم بهتری بسته شود. الان همه تیم‌ها دارند به راحتی بازیکن می‌گیرند اما ما به خاطر بودجه‌مان هنوز کار خاصی انجام ندادیم. بودجه شاهین بوشهر قرار بود برای فصل نوزدهم 20 میلیارد تومان باشد اما ناگهان 17 میلیارد شد، بعد هم 15 میلیارد و الان 12 میلیارد. اگر کمک می‌شد این بودجه تا این حد کم نمی‌شد و مردم هم بهتر و راحت‌تر به آنها رأی می‌دادند. الان در شورای شهر بوشهر 7 نفر دارند کار می‌کنند و 2 نفر به دنبال دخالت در تیم ما.

البته باشگاه در این چند روز که شما نبودید، فهرست شما را پیگیری کرد و بازیکن گرفت.

 بله، صادق بارانی بازیکن خیلی خوبی است که به تازگی به شاهین بوشهر اضافه شده. من در مورد بارانی با علی دایی هم مشورت کردم که ایشان هم گفت بارانی بازیکن خیلی خوبی است. اگر بمانم در شاهین، 3 بازیکن خارجی‌مان هم از گرجستان به تیم اضافه می‌شوند و در تورنمنت شیراز هم شرکت می‌کنیم.

در تهران اردو ندارید؟

 نه، فقط 31 تیر برای ایفمارک می‌آییم و یکم مرداد هم استراحت خواهیم داشت چون بعدش آخرین بازی تدارکاتی‌مان را مقابل بادران انجام خواهیم داد. 

4344