لالیگا، پرخرج‌ترین لیگ اروپا در تابستان جاری

لالیگا، پرخرج‌ترین لیگ اروپا در تابستان جاری

سایت رسمی فوتبالی – باشگاه‌های لالیگا در تابستان جاری خرج‌های فراوانی داشته‌اند. با انتقال آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید به بارسلونا، مبلغ کل خرید باشگاه‌های لالیگا به یک میلیارد یورو رسید که رکورد جدیدی به شمار می‌رود. همچنین درآمد باشگاه‌های اسپانیایی از فروش بازیکن هم به 750 میلیون یورو رسید.

پیش‌تر این رکورد متعلق به تابستان گذشته بود که 930 میلیون یورو خرج خرید بازیکن شد. اما حالا لیگ اسپانیا در تابستان جاری با فاصله پرخرج‌ترین لیگ اروپا بوده است. باشگاه‌های لیگ برتری 675 میلیون یورو، سری آ 674 میلیون یورو، بوندس‌لیگا 530 میلیون یورو، و لیگ 1 فرانسه 226 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده‌اند. در واقع خریدهای رئال مادرید (298 میلیون یورو) به تنهایی از کل خریدهای لیگ فرانسه و همچنین لیگ پرتغال بیشتر است.

این در حالی است که در تابستان 2017، باشگاه‌های لالیگا تنها 557 میلیون یورو خرج کردند، در حالی که باشگاه‌های لیگ برتری 1.37 میلیارد یورو بازیکن خریدند.

پرخرج‌ترین باشگاه‌های اسپانیا در سال جاری رئال مادرید (298 میلیون یورو)، بارسلونا (223 میلیون یورو)، اتلتیکو مادرید (177.2 میلیون یورو) و سویا (92 میلیون یورو) بوده‌اند.

گران‌ترین خرید در لالیگا هم ژائو فلیکس بوده که با قیمت 127.2 میلیون یورو به اتلتیکو پیوسته است. نفرات بعدی لیست گریزمان، ادن هازارد، فرنکی دی‌یونگ و لوکا یوویچ هستند.

8444