بارسلونا؛ یک میلیارد یورو خرید در پنج سال اخیر!

بارسلونا؛ یک میلیارد یورو خرید در پنج سال اخیر!

سایت رسمی فوتبالی – بارسلونا برای مقابله با سیاست خرید کهکشانی‌های رئال مادرید، در سال‌های اخیر دست به خریدهای بزرگ زده است. آنها 120 میلیون یورو برای خرید آنتوان گریزمان پرداختند و به این ترتیب مخارج تابستانی آنها از 200 میلیون یورو عبور کرد. آنها حالا بزرگ‌ترین خرج‌کننده پنج سال اخیر دنیا هستند و یک میلیارد یورو بازیکن خریده‌اند!

بارسلونا امروز اعلام کرد که 120 میلیون یورو مبلغ فسخ قرارداد گریزمان را پرداخته است. او سومین خرید بارسلونا پس از فرنکی دی‌یونگ و نتو است.

بارسلونا در پنج سال اخیر یک میلیارد یورو خرج کرده است. آنها سه بازیکن را با قیمت بالای 100 میلیون یورو خریده‌اند: عثمان دمبله، فیلیپه کوتینیو، و گریزمان. بازیکنانی مانند دی‌یونگ، آرتور و کلمان لنگله هم با قیمت‌های بالایی خریداری شده‌اند.

منچستر سیتی هم در پنج سال اخیر 996 میلیون یورو خرج خرید بازیکن کرده است. این مبلغ برای منچستر یونایتد 890 میلیون یورو است و چلسی با 875 میلیون یورو پس از این باشگاه‌ها قرار دارد.

یوونتوس هم با 868 میلیون یورو خرید در رده پنجم است. جالب آن که در پنج سال اخیر، اتلتیکو مادرید بیشتر از رئال مادرید خرج خرید بازیکن کرده است.

8444