رسمی: آنتوان گریزمان به بارسلونا پیوست

رسمی: آنتوان گریزمان به بارسلونا پیوست

سایت رسمی فوتبالی- آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی باشگاه اتلتیکومادرید به صورت رسمی به بارسلونا پیوست.
 
 
به گزارش فوتبالی، دقایقی پیش وکیل رسمی آنتوان گریزمان با حضور در دفتر لالیگا، مبلغ 120 میلیون یوروی ذکر شده در بند جدایی زودهنگام گریزمان که در قراردادش با اتلتیکومادرید درج شده بود را پرداخت کرد و بلافاصله بعد از آن باشگاه بارسلونا خبر انتقال رسمی گریزمان به این تیم را با ویدیویی در توییتر اعلام کرد.

طبق اعلام سایت رسمی بارسلونا، این بازیکن قراردادی پنج‌ساله با این باشگاه تا 30 ژوئن 2024 امضا می‌کند و مبلغ فسخ این قرارداد 800 میلیون یورو خواهد بود.

گریزمان در 21 مارس 1991 در شهر ماکون فرانسه به دنیا آمده است. باشگاه رئال سوسیه‌داد او را در سال 2005 و در 14سالگی جذب کرد. او در سال 2009 اولین بازی رسمی‌اش را برای این تیم انجام داد و در سال 2014 با قیمت 30 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست.

گریزمان با اتلتیکو در سال 2016 نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان شد و در آن سال در جمع سه نامزد نهایی توپ طلا قرار گرفت. او در یورو 2016 با فرانسه نایب‌قهرمان شد و شش گل زد. او در فینال جام جهانی 2018 مقابل کرواسی هم بهترین بازیکن زمین شد و قهرمانی را از آن خود کرد.

او می‌تواند در هر سه پست بال چپ، بال راست و مهاجم مرکزی بازی کند، هرچند که ترجیحش حضور در بال چپ است. او در ضدحملات بسیار خطرناک است و شوت‌های از راه دور خوبی هم دارد.

پدر او اصالتی آلمانی و مادر او اصالتی پرتغالی دارد، و به همین دلیل است که نام خانوادگی او آلمانی است.

6363