برگزاری جام قهرمانی غرب آسیا بدون پرافتخارترین تیم ایران

برگزاری جام قهرمانی غرب آسیا بدون پرافتخارترین تیم ایران

وب سایت رسمی فوتبالی- براساس اعلام فدراسیون فوتبال عراق، عربستان سعودی تاییدیه خود را به منظور حضور در مسابقات قهرمانی فوتبال غرب آسیا ارسال کرده است و با توجه به اعلام اسامی تیم ها، نامی از ایران به عنوان پرافتخارترین تیم این تورنمنت به چشم نمی خورد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با شبکه السومریه اظهار داشت: فدراسیون فوتبال عربستان نامه تاییدیه حضور خود را در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا که آگوست سال جاری در اربیل و کربلا برگزار می‌شود، ارسال کرده است.

وی در ادامه افزود: عربستان فهرست اعضای کاروان خود را ارسال کرده و در سوی مقابل ما ویزای آنان را طی چند روز آینده صادر می‌کنیم. این تورنمنت با شرکت ۹ تیم در ۲ گروه برگزار می‌شود که در گروه اول تیم‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن و در گروه دوم اردن، عربستان، کویت و بحرین حضور دارند.

این رقابت‌ها از دوم تا ۱۴ آگوست در شهرهای اربیل و کربلا برگزار خواهد شد. فدراسیون فوتبال غرب آسیا WAFF که مسئول برگزاری این تورنمنت است اولین دوره این رقابت‌ها را در سال ۲۰۰۰ با حضور تیم‌های سوریه، اردن، عراق، فلسطین، لبنان و تیم‌های میهمان قزاقستان و قرقیزستان و البته ایران که یکی از اعضای اصلی آن بود، برگزار کرد.

ایران که با چهار بار قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت محسوب می‌شود از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ به عنوان یکی از اعضای مؤسس این فدراسیون و تورنمنت بود.

4344