غیبت نیمار در تمرینات پیش‌فصل، 375 هزار یورو برایش هزینه داشت

غیبت نیمار در تمرینات پیش‌فصل، 375 هزار یورو برایش هزینه داشت

سایت رسمی فوتبالی – فوتبال ‌لیکس سال گذشته خبری منتشر کرد که در آن آمده بود در قرارداد نیمار بندی وجود دارد که بر اساس رفتار خوب او، به این بازیکن پاداش داده می‌شود. اما نیمار به دلیل غیبت در تمرینات پیش‌فصل پاری سن ژرمن، در این ماه 375هزار یورو پاداش رفتار خوب را دریافت نخواهد کرد.

بازیکنان پاری سن ژرمن هم بندهای مشابهی در قراردادهایشان دارند، حتی آنهایی که در آکادمی باشگاه یا بخش‌های دیگر هستند. این کار در فرانسه رایج است، چون باشگاه‌ها نمی‌توانند از حقوق بازیکنان کم کنند و آنها را جریمه کنند. آنها در عوض بخشی را به عنوان پاداش در نظر می‌گیرند و در صورتی که رفتار فرد درست نباشد، این پول پاداش به آنها پرداخت نمی‌شود. پاری سن ژرمن این مبالغ را به موسسه خیریه‌اش واگذار می‌کند.

پیش‌تر گفته شده بود که اگر نیمار برای هواداران خودی دست بزند این پاداش را می‌گیرد، اما باشگاه این خبر را تکذیب کرد. طبق بیانیه آنها، این پاداش برای داشتن رفتار خوب در قبال اسپانسرها، رقیبان، داوران و مقامات برگزاری بازی است، و همچنین برای به موقع به تمرین آمدن و تلاش در تمرینات. احترام به رسانه‌ها هم بخشی از این پاداش است.

تاخیر یا حرف‌های جنجالی بازیکنان پی‌اس‌جی باعث می‌شود پاداش به آنها تعلق نگیرد و اخیرا چند بار شده که این اتفاق نیفتد. سرژ اوریه، آدرین رابیو، ادینسون کاوانی و مارکو وراتی بازیکنانی هستند که از دریافت پاداش محروم شده‌اند. برخی از آنها به انتقاد از هم‌تیمی‌ها پرداخته بودند و برخی از تعطیلات دیر برگشته بودند.

دستمزد نیمار در پی‌اس‌جی سالانه 34 میلیون یورو است.

8444