حسن زاده: فصل بعد از هفته اول سخت‌گیری می‌کنیم/ باید حساب کار دستشان بیاید!

حسن زاده: فصل بعد از هفته اول سخت‌گیری می‌کنیم/ باید حساب کار دستشان بیاید!

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد این کمیته از هفته اول فصل آینده با حداکثر ظرفیت آیین‌نامه با مصاحبه ها و رفتارهای غیر قانونی بازیکنان و مربیان برخورد می‌کند.

به گزارش فوتبالی، به نقل از مهر، اسماعیل حسن زاده درباره آرای انضباطی دیدارهای پرسپولیس و سپاهان و اعتراض دو باشگاه گفت: از تأخیری که در صدور این آرا پیش آمد پوزش می‌خواهم. البته هنوز هم موفق نشدیم درباره کل پرونده رأی بدهیم و بخشی از این پرونده بخصوص خسارت ورزشگاه و اتومبیل اصحاب رسانه زمان می‌برد.

وی افزود: نمی‌توانستیم بیش از این اعلام رأی را به تأخیر اندازیم. این رأی برای افراد حقیقی صادر شده و بخشی از آن مربوط به تیم‌ها است. خدا را شکر اتفاق جانی در این بازی‌ها رخ نداد ولی رفتارهایی روی سکوهای تهران و اصفهان گزارش شده که در انتساب آن به دو تیم به حسب مورد رأی دادیم. اینکه باشگاه جریمه و مربی و بازیکن محروم شده اند، برداشت آنها می‌تواند اعتراض به رأی باشد و اگر حرفی دارند کمیته استیناف رسیدگی می‌کند. اینکه مقامات باشگاه آیتم‌های رأی را یک به یک در رسانه‌ها مطرح کنند و صفت ناعادلانه بدهند، رفتار غیر قانونی است و می‌تواند برای مصاحبه کننده پیگیری به همراه داشته باشد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون تاکید کرد: اگر لیگ دیگری برگزار شود و ما هم عمری داشته باشیم، کمیته انضباطی و رکن قضایی قطعاً به شدت با تخلفات برخورد می‌کند. برای اولین بار می گویم از تمام ظرفیت آیین نامه استفاده می کنیم. مطمئن باشید از هفته اول تمام ظرفیت را به کار می گیریم به نحوی که حتی اگر در یک مصاحبه اهانت و تشویش اذهان عمومی دیده شود، سخت ترین آرا در نظر گرفته می شود.

حسن زاده در خصوص اینکه آرای بازی پرسپولیس و سپاهان یکی از احکام سخت گیرانه کمیته انضباطی فدراسیون بوده است، اظهار کرد: تشخیص همکاران ما بود. حوادث هفته های پایانی لیگ برتر و حتی لیگ های دسته اول و دوم ما را تحت تاثیر قرار داد تا به این باور برسیم. در آخرین مجمع فدراسیون فوتبال اکثر روسای هیات ها اعتراض داشتند که جرایم ۳۰ یا ۵۰ میلیون تومان سنگین است. شاید این حرف منطقی باشد ولی اگر رای ۳ یا ۵ میلیون تومانی بدهیم شاید خنده دار باشد. تمام این تفکرات را کنار هم گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم عزیزان ما در وسط زمین باید بدانند مسئولیت دارند و اتفاقاتی که روی سکوها رخ می دهد ناشی از حرکات و اظهارات عوامل تیم است. باید حساب کار دستشان بیاید!

وی درباره اینکه آیا رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی در حیطه اختیارات کمیته انضباطی نبود؟ تاکید کرد: طبق بند ۱۳ ماده ۲۰ من در رکن قضایی حق ندارم قبل از اتخاذ تصمیم حرف بزنم. این اختلاف و ابهام در رکن قضایی بالاتری به نام استیناف بررسی می شود. هرچه آنها تصمیم بگیرند فصل الخطاب است. اگر رای صادر و تمام شد و نیاز به توضیح بود، چشم ولی الان نمی توانیم.

حسن زاده در پایان تاکید کرد: وقتی در انگلیس یک مربی با به کار بردن یک کلمه نادرست چند جلسه محروم می شود، چه لزومی دارد ما اینجا سخت گیری نکنیم. اگر بازیکنی از تیم یزد و کرمان و سایر شهرها را محروم می کنیم خبری نمی شود ولی چطور یک سرمربی و سرپرست اسم من یا رئیس فدراسیون را می برد و از زمین و زمان می گویند؟ به نظر می آید باید جدیت به خرج داد. خواهشم این است از اینکه گفتم سخت گیری می کنیم، سوء برداشت نشود.

7413