ستاره تیم زنان آمریکا، اینفانتینو را به چالش طلبید

ستاره تیم زنان آمریکا، اینفانتینو را به چالش طلبید

سایت رسمی فوتبالی - مگان رپینو ستاره تیم زنان آمریکا در دومین جام جهانی خود نه تنها قهرمان شد بلکه با کسب کفش طلا و توپ طلای مسابقات خوش درخشید. این بازیکن حالا به عنوان یکی از پرچمداران حوزه فوتبال زنان سعی می کند که برای برابری در فوتبال زنان و مردان بجنگد.

به گزارش فوتبالی، رپینو پس از قهرمانی جام جهانی و غلبه بر هلند، در مصاحبه با تلگراف خواستار برابری دستمزد میان فوتبالیست های مرد و زن شد. کاپیتان تیم ملی آمریکا در این مصاحبه گفت:"همه آماده شروع صحبت ها برای برداشتن گام بعدی هستند. شاید همه ما چنین سوالاتی داشتیم که حالا بحثش برای ما تمام شده است." آیا ارزش دارد؟ باید دستمزد برابر وجود داشته باشد؟ بازار هدف برابر است؟ " همه بازیکنان و هواداران بحث برایشان تمام شده است. حتی اسپانسرها هم دیگر بحثی ندارند. حالا باید گام بعدی را برداریم. گام بعدی چیست؟ این که چطور به فدراسیون های فوتبال زنان کمک کنیم؟ آیا باید در کل دنیا برنامه ریزی شود؟ فیفا برای آن چه کار باید بکند؟ چه کار می توانیم بکنیم تا از لیگ ها در سراسر دنیا حمایت کنیم؟"

رپینو همچنین به صورت مستقیم از اینفانتینو رئیس فیفا و کوردیرو رئیس فدراسیون فوتبال امریکا انتقاد کرد و گفت:" در این باره چه کار می توانیم بکنیم؟ جیانی، چه کار می توانیم بکنیم؟ کارلوس کودیرو، چه کار می توانیم بکنیم؟ وقتش رسیده که همه با هم جلسه بگذاریم و کار جدی را آغاز کنیم. این بازی برای ما خیلی مهم است. کیفیت کار ما را درون زمین شاهد هستیم. "

فیفا برای جام جهانی زنان 30 میلیون یورو پاداش برای تیم ها در نظر گرفت در حالی که پاداش برای جام جهانی مردان 400 میلیون یورو بود یعنی 13 برابر بیشتر.