احتمال نقض رأی کمیته اخلاق در مورد جام حذفی

احتمال نقض رأی کمیته اخلاق در مورد جام حذفی

وبسایت رسمی فوتبالی - این احتمال وجود دارد در هفته‌های آتی کمیته استیناف رأی صادره از سوی کمیته اخلاق را نقض و پرونده را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهد. بیشترین دلیل هم این است که اتفاقات رخ داده در اهواز در چارچوب استادیوم رخ داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، دو عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال معتقدند رسیدگی به پرونده فینال جام حذفی باید توسط کمیته انضباطی انجام می‌شد و نه کمیته اخلاق چرا که اتفاقات رخ داده در این بازی در استادیوم بوده نه بیرون از استادیوم.

عبدالکاظم طالقانی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که در این پرونده از سوی کمیته اخلاق جریمه نقدی شده در این باره می‌گوید: «با توجه به اینکه اتفاق صورت گرفته در چارچوب زمین بوده این مسئله به کمیته اخلاق مربوط نمی‌شود و بحث تأخیر در مسابقه از مواردی است که کمیته انضباطی باید به آن رسیدگی کند. متأسفانه کمیته اخلاق به این موضوع ورود کرده، با وجود اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هم در این مسئله تأکید کرده این موضوع در حیطه آن‌ها نیست. به غیر از این، ابلاغ‌هایی که آن‌ها مدعی هستند از راه قانونی به دست ما نرسیده و هیچ‌گونه ابلاغی به ما نشده است. حکم صادره خلاف ضوابط و مقررات فدراسیون است که این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.»

گفتنی است بر اساس آیین‌نامه انضباطی هر‌گاه در مورد رسیدگی به پرونده‌ای بین ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اختلافی به وجود بیاید کمیته استیناف تصمیم نهایی را خواهد گرفت. البته در حال حاضر اختلافی بین کمیته انضباطی و کمیته اخلاق در رسیدگی به این پرونده به وجود نیامده است بلکه برخی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال معتقدند کمیته اخلاق نباید به پرونده مورد اشاره رسیدگی می‌کرده است. چهارشنبه اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست هفتگی خود در این باره بحث و تبادل نظر خواهند کرد. پیش از این مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود ایجاد امنیت در استادیوم‌ها بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را از اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی مبرا دانست. با این حال کمیته اخلاق در آرای صادره حیدر بهاروند و سعید فتاحی را مجموعاً ۷ سال از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرده و این نشان می‌دهد کمیته اخلاق مقصر اتفاقات رخ داده در اهواز را مدیران سازمان لیگ برتر می‌داند.

این احتمال وجود دارد در هفته‌های آتی کمیته استیناف رأی صادره از سوی کمیته اخلاق را نقض و پرونده را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهد. بیشترین دلیل هم این است که اتفاقات رخ داده در اهواز در چارچوب استادیوم رخ داده است.

1984