مسی، غایب بزرگ مراسم توزیع مدال و جشن آرژانتینی ها

مسی، غایب بزرگ مراسم توزیع مدال و جشن آرژانتینی ها

سایت رسمی فوتبالی- بعد از برد 1-2 آرژانتین مقابل شیلی در یک بازی پربرخورد و پرحاشیه، شاگردان اسکالونی توانستند مقام سومی رقابتهای کوپا آمه ریکا را مال خود کنند و به همین دلیل بعد از به صدا درآمدن سوت پایانی بازی، در زمین به شادی پرداختند.

به گزارش فوتبالی، دقایقی بعد از سوت پایانی بازی، جایگاه ویژه ای برای توزیع مدال به بازیکنان آرژانتین برای کسب مقام سوم تعبیه شد ولی یک اتفاق حسابی جلب توجه می کرد: خبری از لیونل مسی نبود.

ستاره باتجربه تیم ملی آرژانتین که در نیمه اول بازی با تصمیم بحث برانگیز ماریو دیاز د ویوار، داور پاراگوئه ای مسابقه با کارت قرمز از زمین اخراج شد، بعد از اتمام مسابقه به زمین چمن ورزشگاه کورینتیانس باز نگشت. 

اما گری مدل که پس از درگیری با مسی، همراه با کاپیتان آرژانتین از داور بازی کارت قرمز گرفت، بعد از پایان مسابقه به زمین چمن آمد و در جمع بازیکنان شیلی قرار گرفت تا جایزه اش برای کسب مقام چهارمی کوپا آمه ریکا دریافت کند.

غیبت مسی دراین مراسم و پیغام او واضح و روشن بود؛ بعد از باخت بحث برانگیز آرژانتین مقابل برزیل در بازی نیمه نهایی کوپا آمه ریکا، مسی به تندی از داوران و استفاده از تکنولوژی وار و همچنین کونمبول انتقاد کرده بود. بعد از آن بازی هم اتحادیه فوتبال آرژانتین شکایتی رسمی را ثبت ودرخواست کرد تا مکالمات میان داور بازی آرژانتین - برزیل و مسئولان تکنولوژی وار بررسی شود تا مشخص گردد که آیا تکنولوژی وار در طول تمام 90 دقیقه بازی به درستی کار می کرده یا نه.

 در بازی رده بندی و در دقیقه 39 این مسابقه، بار دیگر قضاوت بحث برانگیز دیگری برای آرژانتینی ها دردسرساز شد. در پی درگیری گری مدل با لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین به اندازه بازیکن شیلی گردوخاک به پا نکرد ولی داور به هردوی آنها کارت قرمز نشان داد و مسی حتی باورش نمی شد که از زمین اخراج شده است. با این وجود او ترجیح داد تا بیشتر از آن درگیر حواشی نشود و درکمال سکوت و درحالی که حسابی عصبانی بود به رختکن تیمش رفت و همین دلایل برای بازنگشتن او به زمین چمن، حتی برای دریافت پاداش و جایزه کسب مقام سومی، کافی بود.

حالا قطعا یک یا دو جلسه محرومیت به دلیل دریافت کارت قرمز، انتظار مسی را می کشد و بدین ترتیب او در بازیهای ابتدایی تیم ملی کشورش درمرحله مقدماتی جام جهانی 2022 که در ماه مارس برگزار می شود، قادر به همراهی آلبی سلسته نخواهد بود.

6363