دومین کارت قرمز مسی با پیراهن آرژانتین ؛ محرومیت مسی کجا اعمال می شود؟

دومین کارت قرمز مسی با پیراهن آرژانتین ؛ محرومیت مسی کجا اعمال می شود؟

سایت رسمی فوتبالی- در جریان دیدار رده بندی رقابتهای کوپا آمه ریکا و مصاف دو تیم آرژانتین و شیلی، لیونل مسی برای دومین بار در کارنامه فوتبال ملی اش، با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد.

به گزارش فوتبالی، اولین باری که مسی با پیراهن آلبی سلسته از زمین مسابقه اخراج شده بود، به اولین بازی ملی او برای تیم ملی کشورش در سال 2005 برمی گردد. و این دومین کارت قرمزی است که مسی در 824 دیداری که در فوتبال حرفه ای برگزار کرده، دریافت نموده است.

مسی با کارت قرمزی که در بازی امشب دریافت کرد، شانس حضور در 2 بازی ابتدایی آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی را از دست داد.

بازی امشب دو تیم شیلی و آرژانتین بازی پرتنش و پربرخوردی بود و درگیری ها میان بازیکنان دوتیم به نحوی بود که گویا برای قهرمانی با هم مبارزه می کنند. در جنجالی ترین صحنه بازی، گری مدل کاپیتان شیلی با لیونل مسی کاپیتان آرژآنتین درگیر شدند و ماریو دیاز، داور پاراگوئه ای بازی، هردوی این بازیکنان را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد.

این دومین باری است که لیونل مسی که 136 بازی با پیراهن تیم ملی آرژانتین برگزار کرده، با پیراهن تیم ملی کشورش از داوران کارت قرمز می گیرد. اولین بار، در اولین بازی ملی مسی در روز 17 آگوست سال 2005 و در دیداری دوستانه مقابل مجارستان بود. در آن روز مسی 40 ثانیه بعد از حضورش در زمین به خاطر ضربه زدن با آرنج به بازیکن حریف، با کارت قرمز داور روبرو شد.

حالا و با اخراج مسی از ترکیب آرژآنتین در بازی رده بندی کوپا آمه ریکا مقابل شیلی، این سوال مطرح می شود که مسی چه زمانی جلسه محرومیتش را پشت سرخواهد گذاشت؟ درست است که دست کم 4 بازی دوستانه برای تیم ملی آرژانتین در ماه های آتی برنامه ریزی شده است، اما محرومیت مسی، در بازیهای رسمی ای که زیر نظر کونمبول برگزار می شود، اعمال خواهد شد. 

اگرچه که در قوانین رقابتهای کوپا آمه ریکا مشخص نشده که دراین شرایط بازیکن در چه دیدارهایی باید محرومیتش را پشت سربگذارد، ولی طبق گزارش منتشره در رسانه های آرژانتینی، محرومیت مسی در اولین بازیهای این تیم درمرحله مقدماتی جام جهانی 2022 اعمال خواهد شد.

یکی از داوران قدیمی فوتبال آرژانتین دراین رابطه گفته:« جدای از این بحث که آیا مسی اصلا باید اخراج می شد یا خیر، او یک تا دو جلسه از همراهی تیم ملی آرژانتین محروم خواهد شد؛ چرا که کارت قرمز مستقیم دریافت کرده. »

در رقابتهای کوپا آمه ریکای سال 2015 مورد مشابهی را شاهد بودیم. ادینسون کاوانی ستاره تیم ملی اروگوئه، در پی درگیری با خارا با کارت قرمز از زمین اخراج شد و با حذف اروگوئه از گردونه رقابتها در پایان همان بازی، ادینسون کاوانی سه جلسه محرومیتش را در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پشت سرگذاشت.

6363