آرژانتین 2- 1 شیلی ؛ آلبی سلسته به مقام سوم کوپا آمه ریکا رسید

آرژانتین 2- 1 شیلی ؛ آلبی سلسته به مقام سوم کوپا آمه ریکا رسید

سایت رسمی فوتبالی- دیدار رده بندی رقابتهای این دوره کوپا آمه ریکا با برتری 2-1 آرژانتین مقابل شیلی به پایان رسید و شاگردان اسکالونی توانستند مقام سوم این رقابتهارا کسب کرده و در عین حال انتقام فینال دوره گذشته کوپا آمه ریکا از شیلی بگیرند.

به گزارش فوتبالی، در این بازی پرجنجال که با درگیری های فراوانی میان بازیکنان دو تیم همراه بود، لیونل مسی و گری مدل، کاپیتانهای دو تیم با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند.

آرژانتین شروع خوبی در این بازی داشت. ابتدا پاس دیدنی لیونل مسی باعث شد سرخیو آگوئرو با سنگربان شیلی تک‌به‌تک شود و بدین ترتیب گل اول بازی در دقیقه ۱۲ به نام سرخیو آگوئرو به ثبت رسید. سپس پائولو دیبالا در دقیقه 22 بازی، با بهره گیری از پاس خوب جیووانی لوسلسو ، بازی را 0-2 کرد. 

مصدومیت الکسیس سانچس در نیمه اول هم کار را برای شیلیایی ها سخت تر کرد.

مهمترین اتفاق نیمه اول بازی اما در دقایق پایانی آن، (دقیقه 38 بازی) رقم خورد: درگیری مسی با گری مِدِل کاپیتان شیلی که باعث شد ماریو دیاس دِویوار داور پاراگوئه‌ای هردو بازیکن را با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج کرد. درآن دقایق بازی حسابی به تنش کشیده شد و بازیکنان دو تیم با هم درگیر شده و درعین حال به داور بازی اعتراض می کردند. داور مسابقه صحنه را از طریق تکنولوژی VAR بررسی کرد ولی باز هم نظرش تغییری نکرد و کاپیتان های هردو تیم قبل از اتمام نیمه اول، زمین مسابقه را ترک کردند. 

با آغاز نیمه دوم، شیلی تلاش می کرد تا بتواند بازی را برگرداند. اما مصدومیت یکی از بازیکنان این تیم، دومین تعویض اجباری را به سرمربی شیلی تحمیل کرد.

دقیقه ۵۹ بازی، داور در تصمیمی بحث برانگیز یک ضربه پنالتی به نفع شیلی اعلام کرد و آرتورو ویدال این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا فاصله به حداقل برسد.در دقایق باقی‌مانده این نیمه هم شیلی تیمی بود که در زمین آرژانتین بازی را دنبال می‌کرد و آلبی‌سلسته به ضدحملات می‌اندیشید. در نهایت هیچ‌کدام از دو تیم به گل دیگری نرسیدند تا آرژانتین با برتری ۲ بر یک به عنوان سوم برسد و بدین ترتیب آنها انتقام فینال دو دوره اخیر و ناکامی هایشان مقابل شیلی را از آرتورو ویدال و یارانش گرفتند. اما دو ناکامی قبلیشان مقابل شیلی در فینالهای دو دوره اخیر کوپا آمه ریکا به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی تمام شده بود و آلبی سلسته با برد در بازی امشب توانست مقام سومی کوپا آمه ریکا را مال خود کند.