دی یونگ: چرا دوست دارم پیراهن 21 بارسا را بپوشم؟

دی یونگ: چرا دوست دارم پیراهن 21 بارسا را بپوشم؟

سایت رسمی فوتبالی- فرانکی دی یونگ، بازیکن هلندی دنیای فوتبال، روز جمعه در مراسمی رسمی به عنوان بازیکن جدید باشگاه بارسلونا معارفه شد.

به گزارش فوتبالی، او در شرایطی دراین مراسم حضور یافت که شماره ای روی پیراهن جدیدش در باشگاه کاتالان نقش نبسته بود؛ باشگاه بارسلونا هم هنوز به صورت رسمی شماره پیراهنهای بازیکنان برای فصل بعد را اعلام نکرده ولی فرانکی دی یونگ در گفتگویی با یکی از رسانه های هلندی اعلام کرده که دوست دارد تا پیراهن شماره 21 بارسا را به تن کند. البته دی یونگ دلیل خاصی هم برای انتخاب این شماره دارد.

این ستاره هلندی در گفتگو باVoetbal International  گفته:« من با شماره 21 احساس راحتی می کنم. البته خیلی راحت می توانم پیراهن دیگری را به تن کنم ولی این شماره برای من خاص وویژه است. در مراسم معارفه ام در بارسلونا همه اعضای خانواده ام حضور داشتند؛ به جز پدربزرگم هانس د یونگ که پدر پدرم است. او وقتی من تولد بیست ویک سالگی ام را جشن گرفته بودم، فوت کرد. شاید انتخاب این شماره، به نحوی بزرگداشت یاد او باشد. او یک هوادار پروپاقرص فوتبال بود و متاسفم که نتوانست اینجا باشد و در کنار ما این تجربه استثنایی را لمس کند. البته خوشحالم که بقیه اعضای خانواده ام در این مراسم حضور داشتند.»

فصل گذشته پیراهن شماره 21 بارسا در اختیار کارلس آلنیا بود و او وقتی در بازار زمستانی از تیم پایه ای بارسا به تیم اصلی پیوست این پیراهن را برگزید و قبل از آن پیراهن 26 را به تن می کرد.

از جمله بازیکنان سرشناس بارسا که سابقه پوشیدن پیراهن شماره 21 این تیم را دارند می تواند به لوئیز انریکه مارتینس (بین سالهای 1996تا 2004) اشاره کرد. لیلیان تورام هم در بین سالهای 2006 تا 2008 بازیکن شماره 21 تیم کاتالان بود.

  

از سوی دیگر روزنامه هلندی AD در گزارشی به این نکته اشاره کرده که این خود فرانکی دی یونگ بود که تصمیم گرفت تا نامش چگونه برروی پیراهن بارسلونا درج شود. در حالی که هواداران حاضر در ورزشگاه نوکمپ، او را با اسم کوچکش «فرانکی» صدا می زدند، اما دی یونگ ترجیح داده که نام خانوادگی اش روی پیراهنش درج بشود. کمپانی نایک، اسپانسر باشگاه بارسلونا که لباسهای این تیم را تولید می کند هم ترجیح می داد تا اسم کوچک او را روی پیراهن حک کند ولی دی یونگ قاطعانه خواست تا اسمش به صورت F. De Jong روی پیراهن بارسلونا نوشته شود.

6363